Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
24.04.2007 22:26 - Мамка му... писна ми
Автор: pakostinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3992 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 25.04.2007 00:26

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Писна ми да се чувствам и да ме третират като идиот в собствената ми страна, ама наистина ми писна и вече обмислям конкретни действия за мобилизация на определено количество човешки ресурс и осъществяване на преврат.

Вчера, докато си вървях през центъра, се оказа че пред Президенството /което според един мой познат не е само едно, а има поне три/ се бяха строили гвардейците и маршируваха и някакви високопоставени чичковци се ръкуваха и усмихваха лицемерно. В същото време, аз си вървях към Военния клуб не пречеща на никого и не искаща да стори зло на никого, когато пред мен се изправи един значително едър полицай и ми каза „Ако може да заобиколите”... тонът му беше подобен на тона, който използва някой робовладелец, за да упъти прислугата в правилната посока, с тази разлика, че аз не се възприемам като някоя овца, която изпитва всеки път, когато я фраснат с някой прът по гъза, огромно удоволствие и не ми стана никак приятно. Обикновено в такива ситуации се държа гадно или тъпо... сега реших да се направя на тъпа и попитах „А, извинявам се, има ли точно определено място, по което могат да минат заблудените пешеходци като мен?”... той ме погледна много гневно, а аз само допълних „Добре де, не се престаравайте, мога да се оправя и сама”... и си продължих по пътя.

Да, ама ми стана интересно какви са маниера и подхода, които използват полицайчетата и охраната на високопоставените личности. След десетминутно наблюдение установих, че подход няма... комуникация – също, а още по-малко пък някакво ведро настроение, което да направи слънчевата сутрин още по-прекрасна. Не само това... с изключително задоволство и мазна усмивка установих, че съм по-специална от останалите, защото тях полицаите ги отпращаха само с небрежно и пренебрежително махване с ръка и сърдит поглед, а пък аз даже диалог проведох... леле... ти да видиш...

Да, ама не така стояха нещата с една група русоляви и видимо чуждестранни туристи. Те се спряха до поличайчето, онова същото, което щеше да ме набие и просто искаха да позяпат и в този момент стана чудо – този сърдит и ужасно крив човечец показа, че лицето му може да има съвсем различно излъчване и да бъде дори добронамерено. На сравнително добър английски ги помоли да се отместят малко по-назад, защото било добре да са на около 5 метра от гвардейците, след което се усмихна.

Е мамка му... трябва ли да си бозаво рус германец или безличен англичанин в България, за да се държат мило с теб и да ти обяснят като на човек, а не да лаят насреща ти и да те грози реална опасност от захапване до кокал при евентуално забавяне от твоя страна при изпълнението на подадената от височайшия полицай команда?  Ми, съжалявам мило ми полицайче, че нямам чуждестранна визия и си изглеждам като типична българка, съжалявам, че гледам нагло и арогантно, но някак си си мисля, че освен да отцепвате райони, да разхождате самочувствие и да се грижите за дебелогъзите височайши особи, би било хубаво да си спомните за това, че вашата заплата и камарите привилегии, които имате са благодарение на ето такива идиоти като мен, на които месечно им удържат по минимум 200 лева данъци, а не на туристите на които доста умело се мазните и да се напънете с последни сили, за да обясните на такива като мен за разстоянието и гвардейците.

Няколко часа по-късно...

Борих се с един проект... най-любимия ми... този път няма да говоря за любимите ми министерства и за това как 6 месеца след като е започнала реализацията на проектите все още няма окончателно ръководство за тяхното изпълнение и как все още работим по драфт вариант, номер едикой си. Искам да говоря за едни тръжни процедури... та по този проект, всички изпълнители трябва да провеждат тръжни процедури, като езикът на процедурата е избираем, но има едни клаузи, които са дълбоко покрити, в които пише, че документацията за тръжната процедура трябва да е на езика на договора, който съответно е английски. До тук добре, ама... някак си не разбирам защо в града Х, с човека У, който трябва да ти достави например 100 минерални води и 100 кафета, трябва да се прави тръжна процедура на английски, когато сме в България... вярно – европейски стандарти, изисквания, процедури за прозрачност – съгласна съм с всичко – трябва да се бачка качествено и трябва да правим всичко, така както се прави в Европейския съюз. Само, че искам някой да ми каже в коя страна от Евросъюза, в която английския не е официален език, всичките тези неща се правят на английски. Искам някой да ми каже, как точно ще бъде накарана организацията Х във Франция да проведе тръжна процедура и да направи тръжно досие, в които всичките 40 страници са не на френски и на английски. Не ми е интересно само да разбера как ще се случи, а и дали ще се случи преди третото пришествие?  Едва ли... точно това ми е отговора, ама нали сме в България – всичко може. Когато скочих и започнах да споря за това как първичните счетоводни документи са на български и е идиотско да имаш договори и тръжни досиета на английски, а фактури на български, един от великите експерти, с които се консултираме ни каза, че счетоводните стандарти в страната били такива, че ако решели можело да ни накарат и фактури на английски да издаваме. Ми мамка му... не е нормално и не трябва нещата да се случват така и то не защото документацията е на английски, а защото никой не е длъжен да знае английски на такова ниво, че да разбере какви документи подписва, при положение, че се занимава с търговия – за него е важно да е запознат с други неща и хич не го ебе за нашите проекти и е нормално да откаже да подпише каквото и да е.
Всъщност, като се замисля, дори аз не бих подписала подобен документ – не защото не разбирам шибания английски, а защото не смятам, че договорите, офертите, бюджетите, писмата за покана и изобщо каквото и да е трябва да е на английски.

И така приключих с описанието на следващата ситуация, в която е по-готино да си чужденец в скъпата България, защото ще ти се обръща повече внимание и ще си по-ценен, отколкото що-годе кадърен и интелигентен българин, който е избрал да бачка тук и да се опитва да направи страната си, която толкова обича малко по-справедлива...

И сега, след като си излях всичко искам да кажа... мамимацата им на всички и да пожелая много здраве на всички фирфилитки и фирфилитковци...



Тагове:   МУ,   Мамка,


Гласувай:
0



1. mitakat - Wow !!!
24.04.2007 22:56
Най ми хареса края :)))
От времето на Симеон Велики, България си пати от некадърни политици, а в последните 16-17 години нещата се влошиха май. Всички се чувстваме малко или много гости в собствената си държава :(((
цитирай
2. анонимен - Ами тва си е стар номер
24.04.2007 22:59
Ами тва си е мнооого стар номер на милицията!
Като видят чужденец да се разтапят като пача на слънце.Такива първични реакции винаги ще има,както и такива първични хора.
И тва с англ. също е мноого стар номер,стряскащ първично. Само ,че сега се превръща в държавна истерия. Жалко но факт.
цитирай
3. artanis - не, че имам право да ти се бъркам ...
24.04.2007 23:46
По принцип пишеш увлекателно, но не ми харесват циничните изрази. Това не е начинът човек да се справи с проблемите. Има много начини да преодолееш проблемите, че и да се позабавляваш малко, например, ако се правиш на англичанка за пред полицая и му говориш някакви глупости. Всеки българин може да псува и да говори цинизми и те уверявам, че това не е особен повод за гордост или признание.

За документацията на английски: в нормалните отношения между клиент и търговец няма място за държавата, както и няма място за субсидии. Тъпо е търговецът да пише отчети по цял ден за субсидиращия, а клиентът изобщо да няма нужда от подобна услуга (или да няма пари да си я плати, защото парите му трябва да бъдат преразпределени от някакви субсидиращи). Който плаща той поръчва музиката (но поне си разбрала, че има нещо гнило в цялата тази история).

Знам, че не говориш сериозно за преврата :)

поздрави:
цитирай
4. stone - Ми трябва си английски
25.04.2007 00:47
Ето, дори тъпото ченге (от което и аз се възмущавам) знаело английски. А който иска да прави бизнес с чужди партньори, не може да си позволи да не знае.
Положението не е реципрочно, просто конвергенцията е много по-лесна и удобна, когато малцинството (говорещите български по света) се приобщи към мнозинството (говорещите английски).
Виждаш какво стана, когато се опитаха да измислят есперанто - някой да го говори? Английския му е майката.
цитирай
5. анонимен - БРАВО!!!
25.04.2007 01:59
1.Много ми хареса това,което си написала-кара човек и да се посмее и да се замисли и малко нервира.
2.Извинявам се за правописа си,но пиша през преводач,защото нямам балгарски език в компютара си.
3.Страшно се издразних от едно изказване на някои си анонимен!!!човече на кои свят живееш?!Това което си написал излачва прекомерно самочуствие(разбира се без покритие сигурно),което ми намирисва на някои човек от провинцята или поне с такова потекло.Защо момичето трябва да се обраща на англииски кам полицая(които сас сигурност отново е някое селско говедо)в собствената си даржава?!Била използвала нецензурни изрази!!!Ти не си в ред!Ние сме БАЛКАНЦИ,ако не ти е ясно!А това ще рече че сме по-бурни и експанзивни хора,че сме по-емоционални и по-топли от повечето чуждестранни сухари,които не си и помислят че може да изпалзят от калапчетата си.И защо преложението за преврат да не е сериозно?!
п.п.кам авторката:Пиши си както и този пат и да не ти пука от коментари като по-горния!
цитирай
6. анонимен - Ние сме си виновни не политиците !!!
25.04.2007 08:56
Ние сме си виновни не политиците разбирасе. Защото се примиряваме ! Ако в европейска страна някое лице на закона (лице което трябва да защитава теб ) се отнесе така 100% ще бъде наказан. И самия ивропейски гражданин няма да си подвие опашката както ти си направила, а ще си потърси правата и обяснение ! Ние така сме ги научили просто !
цитирай
7. miacarra - Пиночеееет
25.04.2007 10:30
да идва!
цитирай
8. sis - :(
25.04.2007 11:27
надявам се вече ти е минало :):):):):)

следващият пък - "Ей, не ми говори така, аз ти плащам заплатата" - знаеш ли как ще се стресне. Щото...им е толкова малко акъла, че ще си помислят, че имаш някакви връзки в МВР, а няма да зацепи, че говориш за данъци.

а за англииския - роби сме! ...което е тъжно :(

:):):):)
цитирай
9. razcvetnikov - Аз
25.04.2007 13:44
Ще се включа в преврата активно със самурайски меч.
цитирай
10. nasi12 - :)
25.04.2007 19:19
Това с полицая ме искефи самоче като продалжи на татък стана много гадно защото той на един българин да каже нещо много по сериозно да го каже по мило защото и без това и той е българин а той ще го каже с най-сериозния си глас това е много гадно!!!
цитирай
11. shushara - Политиците на България са такива, ...
27.04.2007 12:32
Политиците на България са такива, каквито си ги изберем. До преди двайсетина години не беше така, но сега.....Защо обаче политиците ни са такива? Мисля, че отговорът се крие в следното. Никак не е лесен и бърз процес изграждането на истинска читава политическа класа. Един интелигентен българин проживял живота си като политически емигрант - Стефан Попов (абсолютно неизвестен впрочем), беше казал в една от своите книги, които визираха политическата ситуаци в България след Освобождението: "За да се създаде по естествен път образована, интелигентна политическа класа, са необходими три поколения." Само революционните процеси в едно общество текат бързо, но те не са донесли нищо добро на човечеството. Естественият път е еволюцията. Това е доста бавен процес и за това във време като нашето, време на преход и промени, мисля, че разумните хора трябва да тъпсят онова, което те биха могли да променят в себе си, за да могат да оказват позитивно влияние в обществото, като започнем от малкия кръг около себе си.
цитирай
12. анонимен - JUJU
27.04.2007 19:18
navsqkade e taka na mene mnogo puti mi se e slu4valo da me spirat poneje sam im izglejdala podozritelna:)))xaxax te sa tolkova maloumni i prosti 4e napravo nqmam dumi...i sega da zapeq......za6toto vsi4ki 4engeta sa kopeleta.....xaxaxa
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1948988
Постинги: 371
Коментари: 5299
Гласове: 12170