Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.08.2009 16:51 - Универсалността на неразбирането
Автор: pakostinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2226 Коментари: 10 Гласове:
1



Понякога се чудя защо непрекъснато имам усещането, че говоря с хората на различни езици. Думите, които използвам са елементарни и лесно разбираеми, но рано или късно се оказва, че разминаването е огромно.

Понякога се чудя защо, докато говоря с някого, той не иска да ме чуе. Разбира, че съм на различно мнение и или продължава да ми обяснява колко съм неправа или просто си тръгва.

Двойката на съседната маса си говори на английски и в същото време, всеки телефонен разговор, проведен от мъжа на български е ясен като съдържание за съпругата му, а аз не мога да се разбера с хората, с които говорим един и същ език.

Какво се крие зад думите – емоции, опит, знания, различна степен на далновидност, стереотипи, нагласи… някой може ли да ми каже какви са всъщност причините аз да говоря едно, а този срещу мен да чува нещо различно?

Снощи се влюбих в един цитат: „Какво е любовта? Агресията между устните”. Не мисля, че това е любовта, агресията, както и нежността  между устните са всъщност хората и всичко, което те изразяват и ценят. Топлината, красотата, усмивката…всички тези неща, между устните ми и в очите ми изразяват това, което съм и въпреки това съм неразбрана и перманентно разминаваща се тези около мен и с всички, на които държа.

Някога бяха казали, че усмивката е универсално изразно средство, а днес говорим за различни видове усмивки. Имаме иронична усмивка, искрена усмивка, влюбена усмивка, лицемерна усмивка.  Как разбираш коя усмивка каква е и по какъв начин различаваш нюансите?

Същото е и с думите. Ако аз кажа на някого, че го обичам и съм искрена, какво ми гарантира, че той ще ме разбере и няма да реши, че му се подигравам? Истинските неща са в нюансите и в интонацията, но как да създадем универсални класификатори за това?

 



Тагове:   неразбирането,


Гласувай:
1



Следващ постинг
Предишен постинг

1. ledzeppelin - ..
19.08.2009 16:54
Понякога е учудващо колко важно е точно какви думи ще използваш и точно как ще ги подредиш.А също и тона,изражението.И все пак хората разбират друго.Защото това,което казваш си ти,а това което чуват са те.Можем да придадем само най-общ смисъл и значение на света си.Единствено великите са го правили по-добре.Но като че ли единствено условие за това е всъщност да не те интересува дали другите ще те разберат.Тогава те непременно разбират.

Универсалното почти никога не е достатъчно добро. :)

Веднъж научихме един французин да пее "няма бира",ама с чувство!
цитирай
2. vselena777 - Всеки човек
19.08.2009 16:54
по-различен разбира, приема и анализира едни и същи думи:) Както сама написа - усмивка....за мене е нещо слънчево , искрено , с настроение, за някой ще е подигравка, за друг поза и лицемерие...Хората вече сме на различни вълни и вески се живее в свой собствен свят...
цитирай
3. dorichela - Всичко е във вътрешното усещане. . . ...
19.08.2009 16:55
Всичко е във вътрешното усещане... ти го усещаш искрено и така го преадваш.. Ако човека отсреща е на същите вълни, чудесно, ако не... Значи трудно ще проговорите на един език... Но поне като "улучиш", знаеш, че може да те разбира и само с поглед..!
цитирай
4. stone - еее, радке, разочароваш ме!
19.08.2009 18:07
не знаеш ли как се играе тази игра? ка'щяло да му казваш, че го обичаш? чакаш първо той да го каже.
цитирай
5. julllinkata - Пакост,аз па не разбирам друго:
20.08.2009 00:40
Ако си казал на някой в простичък и прав текст "пич, влюбена съм в теб-бла бла-ще ми помогнеш много,ако ми кажеш просто да се ш**бам", какво му коства да го направи?
Казвам ти,сестро,понякога имам чувството не че на друг език говоря, ами че изобщо не съществувам на тази планета:/
Но ще ти разказвам лично на по мента:))):*
цитирай
6. анонимен - малеееее
20.08.2009 11:33
мале и малеее :) какво го мислиш толкова , ако харесваш някой му го казваш и той ще ти отговори на чуствата или няма да ти отговори. Вече мина това средновековие при което мъжа предлага на жената и тя се съгласява да се вземат и така за цял живот юпи и хепи:) Сегашният живот е живот на егоизма и агресията. Ако преди нещо е било ненормално сега всичко е нормално и всички са заети . И накрая да като заключение ако харесваш някого кажи му го не се притеснявай това е валидно за всички мъже и жени , в най лошият случай може само да ви отрежат . Но какво пък толкова няма да ви е за пръв път :)
цитирай
7. pakostinka - ledzeppelin,
20.08.2009 12:28
така е - универсалността не е достатъчна, но пък е повсеместна в някои аспекти.

Вселена777,
мдам - различни сме ...

Каменчо,
ето, че не си ме разбрал - терзанията ми сега не са относно обичането и връзките...хм, само обяснения в любов са ти в главата :)



Доричела,
а докато улуча - мама си джейс :)

Джулс,
викам да е некст уик ;)

Анонимен 6,
не го мисля - правя го, ама отсреща ми мълчат :)

цитирай
8. анонимен - Голема патка си
20.08.2009 15:27
добре че си признаваш хахахаха. Некой може и да та хареса не са бой.
цитирай
9. анонимен - i tofa mi haresa
20.08.2009 21:05
i tofa mi haresa
цитирай
10. pakostinka - Анонимен 8,
26.08.2009 13:58
всичко си признавам и за актовете, които ми пишат си казвам всичко, пък за другото - дано да вземе да ме хареса някой, че много почнах да тормозя света :)

Анонимен 9,
радвам се, време е да ме поканиш на бира. Имам повод да почерпя :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1940840
Постинги: 371
Коментари: 5299
Гласове: 12170