Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.07.2008 17:53 - Следвай ме!- Не, благодаря! /преразказ, с елементи на разсъждение и ограничение, за средната класа/
Автор: pakostinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2928 Коментари: 12 Гласове:
0

Последна промяна: 22.07.2008 20:00


Избило ме е на замислянки. Ама толкова ме е избило, че започвам да забивам и то много сериозно.

 

Днешната ми избивка е странна...

So, welcome in my personal lunatic asylum.

 

Средната класа...онази подпорна стена на нашето общество... 
Какъв смисъл влагаме, когато използване това понятие за обозначаване?

Хората, които би трябвало да формират ценностите?

Онези, които би трябвало да са коректив на властта?

Тези, за които се предполага, че са толерантни, защото са по-информирани и по-запознати с нещата, които се случват по света?

Лакмусите за справедливос?

Тръните в очите на корумпираните и продажните?

Ангелите, които се борят за милосърдие?

Какво означа средна класа?

 

Години наред политиците говорят за това колко усилено работят за нейното възраждане. Деситилетие и половина нацията ги плюе и ги нарича мошеници, защото Нея – великата и всеспасяемата средна класа я няма.

Години наред, всички се изразяват популистки. Всъщност, целият ми съзнателен живот е преминал в слушане на дискусии за средната класа. Питала съм много пъти за единна дефиниция на това понятие и не съм получавала. Понятието и явлението „средна класа” е като оправданието – всеки си го има.

Според повечето хора в милата ни родина, понятието „средна класа” е свързано единствено с доходите, което само по себе си показва високата ограниченост и неспособност на хората да бъдат средна класа, но... да не се отплесвам

 

Какво имам предвид като говоря за средна класа?

 

Овластяване и участие в политическия процес, т.е. най-малко гласуване.

Заинтересованост за това какво се случва с държавата и хората в нея.

Иновативност и предприемачество, т.е. умение да се адаптираш към променената среда, да се развиваш и да спреш да мрънкаш.

Умереност и балансираност, които и позволяват да бъде толерантна.

Знания, натрупани в университета или на нивата в Англия. Знания за начина на живот, видовете социални услуги и потенциала те да бъдат пренесени в страната, която наричаш своя родина.

Достъп до ресурси и информация и интерес за увеличаване на достъпа.

Използване на модерни технологии и електронни услуги. 


Кое обаче е най-важно за мен? /не, че на някой му дреме, ама да си го кажа/

Чувствителността и ценностите, които има средната класа. 
Средната класам като онази група от хора, които не търпят някой да ги заплюва в лицето. 
Тези същите, които мислят не само за кариерата си и благата, които ще получат, а също така и за другите, които едва оцеляват. 
Онези хора, които не осъждат, не обвиняват, а анализират, приемат и предлагат разумни мерки и методи за промяна.

Кои са средна класа? Тези, които са наясно, че никой не заслужава да бъде пребиван, унижаван, нараняван и изолиран.

 

Можем ли да се преброим по този признак???

Едва ли – за нас са важни доходите, собствеността, спестяванията, броя годишни почивки... 

Най-тъжното е, че много малко от тези, които официално формират „средната класа” в българия си правят труда да направят дори едно кликане, за да осигурят часа вода или закрила на някой, който се нуждае от това.

Жалкото е, че те смятат, че бедните заслужават бедността си.

Жалко е, че тези хора държат такава голяма част от властовите ресурси и не притежават човечност, дори с размерите на грахово зърно.

 

Жалко, наистина...

 

 

 

 





Тагове:   МЕ,   ограничение,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. neanonimen - Пакост,
22.07.2008 18:06
Много готин клип,но защо няма звук?А като гледам изпълнителя се сетих че на една съседна тераса в хотела в Бургас една вечер гледам един потник пуши,на следващия ден разбрах че това било Верисимо от Гвинея
цитирай
2. pakostinka - Хм,
22.07.2008 18:15
ами най-вероятно няма звук, защото нещо ти се е бъгнал компа :)))
А за Верисимо...извинявам се, ма кой е той? И какво против потниците имаш? :)
цитирай
3. анонимен - хубав постинг
23.07.2008 09:47
съгласен съм с написаното.

Не мисля,че "средна класа" е точно термина, който определя най-точно хората, които описваш. Но това изобщо не е важно в случая.

Аз наричам тези хора : "имащи реална преценка за нещата". Адски трудно е в днешно време да срещнеш някой, който може да прецени реално какво се случва в обществото и живота около нас.

Умението да си изградиш собствено мнение по даден въпрос е толкова закърняло в България, че чак ме боли. Не знам кой е виновен за това. Дали медиите, дали образованието, дали политиците.

Тъпа работа. Лошото е, че не виждам оправия.
цитирай
4. ahmeddogan - за средната калса
23.07.2008 10:27
среден пръст:)
цитирай
5. pakostinka - Тлнет,
23.07.2008 14:09
не знам кой е отговорен за това - може би всеки един от нас/ Може би примиренчеството и егоизма са повлияли директно и усета ни за справедливост и жаждата ни аз борба в нейното име са закърнели.
Прав си, може би не е правилно понятието, но няма значение как обозначаваме разни хора - важжно е съдържанието. Какво е съдържанието? Никакво - празнодумни меркантили, които говорят това, което другите очакват. Унифицирани жалки подобия на хора, които са се формирали под натиска на един държавен апарат задвижван от спомените и стереотиповете. Ограничени, малки лунатици, които са основната причина за генетичното унаследяване на мисленето тип "кон с капаци"...вярно е лошо и вярно, май няма оправия...все пак се надявам, че положението не е чаааак толкова зле ;)
Поздрави.

@Диги,
само това ли можеш??? Много смислено. Ти май си представител на средната класа с придобивките, а не на тази, за която аз говоря, права ли съм?
Поздрави и внимавай с пръстите, може да стане трудова злополука, ако ги завираш на неподходящи места.
цитирай
6. stone - малко си в грешка
23.07.2008 14:15
средната класа ето какво е: първите 20% от хората (по доходи) са заможни (първите 5% вече може да са и богати). долните 20% са бедни. средните 60% са средна класа.
обикновено първите 20% имат 80% от парите в едно общество. долните 20% нищо нямат... значи за средните 60% остават 20%.

тези характеристики, които толкова наивно си изредила, нямат нищо общо със средната класа. може да имат, но с тази в америка, или германия. българската средна класа се характеризира по други признаци - тука вече доста правилно си ги описала.

и последно, @тлнет - аз също не виждам оправия. за българската средна класа, де. добре, че ние сме от първите 20%. те винаги се оправят.
цитирай
7. pakostinka - Stone,
23.07.2008 16:58
личи си, че си от котилото на тези, за които говоря - добре боравиш с цифрите и статистиките ;)))
Да, официално и фактически е така, въпросът е, че според мен катгоризирането и този тип ранжиране не трябва да става по този начин, просто защото критериите са деформирани, а това опорочава процеса. Малко е надменно да ми казваш, че характеристиките, които съм изредила са наивни, само защото нямат нищо общо с българската действителност. Означава ли, че тези характеристики са лоши, неправилни и неадекватни?
Това, което казвам е, че тези, които трябва да следвам, не ме водят там, където искам да отида и че предлагам друг екшън план ;)))
цитирай
8. анонимен - кви 20%
23.07.2008 19:58
кви средни класи.
цитирай
9. stone - @7
24.07.2008 10:21
ами наивини са, ами :-P
това овластяване, заинтересованост, иновантивност у българите... заинтересовани са те, ама за собственото си апартаментче, наредили италианска теракота вътре, а в общите части можеш да се изповръщаш от гнусотия. само това нещо може да ти покаже как гледа българина на обществото и дали му е приоритет спрямо собствено-частническите интереси :-) забравих как точно се наричаха, щото аха да стана комсомолец, и то падна комунизма. там май се учеха тези неща. аз стигнах само до пионерче и учих за шестте ястребинчета.
айде със здраве.
цитирай
10. ahmeddogan - клоун е мн прав
24.07.2008 15:36
банята ни е на версаче, плочкаджията работи във версаче (от италия дойде), но скапната бг вода, (варовита) ни развали галзурите и емайлите...
цитирай
11. pakostinka - @Stone,
24.07.2008 20:04
ето защо съм толкова наивна - аз даже пионерче не станах. А за общите части - ти колко пъти си правил оборка? ;)

Диги,
не бъди груб - моля, защото ще докарам Американска скала, за мелене на брашното ти ;)))
цитирай
12. vladikoff - има, има средна класа...
27.07.2008 17:28
ама само в София вирее това животно :)
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1951803
Постинги: 371
Коментари: 5299
Гласове: 12170