Най-четени
1. radostinalassa
2. zahariada
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. tota
11. bezistena
12. missana
13. getmans1
14. bosia
2. zahariada
3. leonleonovpom2
4. varg1
5. mt46
6. kvg55
7. wonder
8. sparotok
9. planinitenabulgaria
10. tota
11. bezistena
12. missana
13. getmans1
14. bosia
Най-активни
1. geraltofrivia
2. sarang
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. rosiela
8. bateico
9. iw69
10. djani
2. sarang
3. radostinalassa
4. lamb
5. hadjito
6. simonata
7. rosiela
8. bateico
9. iw69
10. djani
Постинг
25.09.2007 15:29 -
В подкрепа на "скъпите" ни учители
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 7292 Коментари: 29 Гласове:
Последна промяна: 25.09.2007 15:42
Прочетен: 7292 Коментари: 29 Гласове:
0
Последна промяна: 25.09.2007 15:42
"Скъпи" учители,
Реших да напиша това творение, за да изразя и аз /доста късно и доста тривиално/ мнението си за вашите протести.
Да, скъпи учители – подкрепям Ви и смятам, че трябва да получите не 100 а 1000 %-но увеличение на заплатите си защото:
Всички вие се отдавате безкрайно и безрезервно на работата си.
Не работите за тъпите пари, а защото вярвате в каузата.
Уважавате децата и ги почитате като ваши такива.
Никога не ги наричате „малоумни идиоти” и винаги им се усмихвате.
Никога не сте били субективни.
Никога не сте преценявали учениците си, в зависимост от властовите позиции и финансовите възможности на техните родители.
Винаги сте си подготвяли уроците така, че на учениците да им е интересно.
Никога не сте имали проблеми с диалога между вас и учениците и те ви чувстват, почти като приятели.
Никога не сте си пренасяли домашните проблеми в училище и не сте използвали учениците, за да възвърнете самочувствието си за тяхна сметка.
Винаги сте търсили уникалното във всеки един ученик и сте го насърчавали да се развива, защото вие мразите калъпите.
Вие сте изключително съпричастни, разбиращи и толерантни.
Търсите активно проблемите на учениците и при наличието на такъв, непременно предприемате активни мерки, без значение кое време на деня е.
Човек може да ви намери винаги след приключване на часовете ви в училище, защото знаете какво е работното ви време.
Насърчавате децата да питат и да се интересуват и не побеснявате, ако ви зададат неудобен въпрос.
Срещате се с родителите на децата и давате винаги обратна връзка за това как се справя ученика в училище, има ли някакви проблеми и как усвоява материала.
Правите всичко възможно да направите училището атрактивно място за учениците и не започвате никога от учителската и директорска стаи.
Толерантни сте и се радвате на всяко дете със специфични образователни потребности и различен етнос, на което преподавате.
Убедени сте, че никой не е длъжен на никого, още по-малко пък, държавата на вас.
За вас е нормално децата да не знаят името на един герой на Вазов, но да познават цялостното творчество на Азис, защото сте съвременни хора, които са наясно с предизвикателствата на новото общество, в което живеем.
Вие не предпочитате да печелите пари от частни уроци, защото сте морални и знаете, че това е в тежест на семейните бюджети, затова давате всичко от себе си в училище.
Вие сте най-големите алтруисти – никога не мислите за това, какво ще получите, а за това какво ще дадете и давате ли давате.
Най-важното за вас е да възпитавате учениците си, а не да изчитате уроците си.
Достойнството и справедливостта са качествата, които ви водят във всяко действие или бездействие и не попадате никога в плен на алчността.
Вие не искате нищо, което да сте постигнали без труд, защото за вас това е пошло и незначително.
Вие непрекъснато подобрявате вашите лична и професионална компетентност, повишавате знанията и уменията си и се включвате с удоволствие във всички програми и проекти за учене през целия живот и повишаване на квалификацията.
Извоювали сте доверието на обществото към вашата работа, показвайки завидни умения за самоконтрол и сътрудничество между вас и с представителите на всички заинтересовани страни.
Поемата пълна отговорност за вашата работа и за всичките резултати от нея.
Стачката ви е съобразена с ненарушаване на учебния процес и правата на учениците и децата.
Не използвате методи, които да поставят на колене цели обществени групи и няколко министерства – играете чисто.
Не обслужвате ничии партийни интереси, нито в училище, нито стачкувайки сега.
Доказахте, че след протестите преди година и половина, качеството на преподаването се повиши драстично и сега цели 40% от учениците знаят кои са били основните противници във Втората световна война.
В заключение, скъпи учители искам да изразя отново подкрепата си, да кажа за пореден път, че – ДА, вие заслужавате увеличение на заплатата, а ние заслужаваме цялостна подмяна на педагогическия персонал в почти всички училища в България. И накрая, ако ми позволите ще цитирам нещо от „Рибен буквар” от частта „Умни ответи”, а именно: „Попитаха Талеса: що е мъчно? А той отвеща: да познай человек себе си. Пак го попитаха: ами що е лесно? И той рече: да учим другаго”. Та...благодарим Ви, че учите така безкористно и ни показвате кой е успешният модел за успех. П.С. По темата за предишната стачка на учителите писах преди доста време, може да видите нещата тук, те за съжаление все още са ужасно актуални – две години по-късно.
В заключение, скъпи учители искам да изразя отново подкрепата си, да кажа за пореден път, че – ДА, вие заслужавате увеличение на заплатата, а ние заслужаваме цялостна подмяна на педагогическия персонал в почти всички училища в България. И накрая, ако ми позволите ще цитирам нещо от „Рибен буквар” от частта „Умни ответи”, а именно: „Попитаха Талеса: що е мъчно? А той отвеща: да познай человек себе си. Пак го попитаха: ами що е лесно? И той рече: да учим другаго”. Та...благодарим Ви, че учите така безкористно и ни показвате кой е успешният модел за успех. П.С. По темата за предишната стачка на учителите писах преди доста време, може да видите нещата тук, те за съжаление все още са ужасно актуални – две години по-късно.
Следващ постинг
Предишен постинг
Благодаря ти за този постинг аз също безрезервно подкрепям стачката на учителите не само защото съм бил и ученик, и учител, а защото смятам, че е нормално всеки един добър българин-родолюбец да направи същото!!!
цитирай Особенно учителя ми по френски,които си беше написал с Български букви как да прочете урока.
Учителя по литература,които ни преподаваше на принципа:"За такава заплата- толкова" и пишеше добри оценки само на съученичките с големи цици и дълбоки деколтета.Първия учебен час ни каза че оценявал себе си за 4, да си правим сметката за колко оценява нас....и се налагаше да оставаме на изпити и да викаме комисии, за да ни оценят реално.(Още са на линия- сред най-активните стачкуващи са)
Учителката на дъщеря ми,която е параноичка и само им разправя в часовете как я преследват и я дебнат от КГБ-то.
Друга нейна учителка,която пише шестици на тези които и плащат за частни уроци...
... , ..... много си заслужават увеличението, но има и отрепки, които им развалят доброто име
цитирайУчителя по литература,които ни преподаваше на принципа:"За такава заплата- толкова" и пишеше добри оценки само на съученичките с големи цици и дълбоки деколтета.Първия учебен час ни каза че оценявал себе си за 4, да си правим сметката за колко оценява нас....и се налагаше да оставаме на изпити и да викаме комисии, за да ни оценят реално.(Още са на линия- сред най-активните стачкуващи са)
Учителката на дъщеря ми,която е параноичка и само им разправя в часовете как я преследват и я дебнат от КГБ-то.
Друга нейна учителка,която пише шестици на тези които и плащат за частни уроци...
... , ..... много си заслужават увеличението, но има и отрепки, които им развалят доброто име
Право на всеки е сам да си избира училището, това, че вие предпочитате тези с лоша репотация, но "близо до дома" си е лично ваш проблем подтикнат най-вече от субективизма ви!!!
цитирай
4.
анонимен -
от атанас
26.09.2007 11:04
26.09.2007 11:04
Невероятно мислиш. Да, стачка да има, да вземат пари. Но вече има и брожения да си вършат работата и да ги контролираме. Вече близо седмица се боря да показвам и тези идеи във форума на Дневник. Ако почнем да говорим за проблемите, ще предизвикаме промяна. Копирах цялата ти предишна статия там. Невероятно е актуална. Даже днес звучи още по-актуално от миналата година.
цитирайподсети ме и за още един мотив да подкрепя стачката, той е:
Скъпи учители, вие работите за това нивото на образованието да е е определените норми във всички училища и не карате родителите да карат децата по 40 минути с кола всеки ден, само защото искат да получи добро образование и благодарение на вашето желание вече няма "елитни" и "второразредни" училища.
@ Атанас - за съжаление наистина звучи по-актуално...
цитирайСкъпи учители, вие работите за това нивото на образованието да е е определените норми във всички училища и не карате родителите да карат децата по 40 минути с кола всеки ден, само защото искат да получи добро образование и благодарение на вашето желание вече няма "елитни" и "второразредни" училища.
@ Атанас - за съжаление наистина звучи по-актуално...
Потребителите и клиентите на техния труд са родителите и учениците и те трябва да преценяват кой заслужава повече и кой не.Трябва да се въведе и оценяване на самите учители.
цитирай
7.
анонимен -
атанас за Радостинка
26.09.2007 13:25
26.09.2007 13:25
Аз съм пакостникът, дето разбуни духовете със статиите ти. Реших, че са наистина добри и ги пуснах целите с copy-paste във форума на Дневник в почти всяка тема за стачката. Там пиша бая за реформа, споря като гламав за външно оценяване, рейтинг на училища и учители, заплати диференцирани по резултати, населено място, как може да се търсят пари от проекти на ЕС и спонсорски програми. Все идват коментари за комунизъм, малко пари...
Надявам се да можем да инициираме дискусия. Ако искаш, пиши ми dreamer79@mail.bg. Все мисля, че достатъчно хора с идея за промяна ще обърнат колата.
Надявам се да не се сърдиш за пакостта ми.
цитирайНадявам се да можем да инициираме дискусия. Ако искаш, пиши ми dreamer79@mail.bg. Все мисля, че достатъчно хора с идея за промяна ще обърнат колата.
Надявам се да не се сърдиш за пакостта ми.
8.
darkanion -
чудесна си!
26.09.2007 21:38
26.09.2007 21:38
и аз съм за увеличение на заплатите, щото нали съм ученик и виждам колко се ядоват учителите, когато съучениците ми се лигавят - учителите по цял ден правят глупости, държат се надменно, правят се на по-висши, с права и т.н. И не мислят, че пред тях стои човек, който просто търпи.
цитирай
9.
анонимен -
от атанас
27.09.2007 19:57
27.09.2007 19:57
Може ли да пусна статиите ти в моя блог? Направих го днес и искам да сложа всичко интересно, което съм харесал по темата за стачката.
http://dreamer79bg.blogspot.com
цитирайhttp://dreamer79bg.blogspot.com
няма никакъв проблем ...давай :)))
цитирайУчителската професия е неблагодарна професия!
Благодаря за "подкрепата".
цитирайБлагодаря за "подкрепата".
12.
анонимен -
атанас
28.09.2007 17:06
28.09.2007 17:06
Благодаря, качвам ги. Ако искаш, виж и аз какво съм писал http://dreamer79bg.blogspot.com . Обменът на мнения е хубаво нещо.
цитирайподкрепете подкрепа да ви подкрепи и тя
цитирай
14.
анонимен -
атанас
28.09.2007 23:18
28.09.2007 23:18
Радостинка, знам, че не е много хубаво така да си пускам линкове към блога, но съм ядосан на пост на учителка по физика в един форум, която нарича децата си "друго качество" и им иска тест за интелигентност. Та, мисля, че ще те вдъхнови за още въпроси към скъпите учители....
http://dreamer79bg.blogspot.com/2007/09/blog-post_561.html
цитирайhttp://dreamer79bg.blogspot.com/2007/09/blog-post_561.html
Сега аз ще те предизвикам Пакостинке, че да ми издереш очите.
Прави са си учителите за да искат високи заплати.
Иначе не се живее. Когато има високи заплати, тогава може да се прави подбор и местата да се заемат от талантливите.
Трябва с нещо да се започне,те са избрали стачката, защото дРугото, няма кой да посочи.
Децата вече достатъчно са изгубили, за да се страхуваме че ще изгубят още.
Прави са и тези от останалите професии, които също ще започнат да искат високи заплати.
Кое е дРугото Пакостинке?
Получава се кръгово движение без пътни знаци.
И всички вървим към него...
Вземи палката Пакостинке, друг път няма!
Въпроса е коя?
:)
Музика лъчи
изподраскани очи
пътя си не виждат
очи
като на дете
защо ли ми са те?
0 ! ::::::::::::::::::
цитирайПрави са си учителите за да искат високи заплати.
Иначе не се живее. Когато има високи заплати, тогава може да се прави подбор и местата да се заемат от талантливите.
Трябва с нещо да се започне,те са избрали стачката, защото дРугото, няма кой да посочи.
Децата вече достатъчно са изгубили, за да се страхуваме че ще изгубят още.
Прави са и тези от останалите професии, които също ще започнат да искат високи заплати.
Кое е дРугото Пакостинке?
Получава се кръгово движение без пътни знаци.
И всички вървим към него...
Вземи палката Пакостинке, друг път няма!
Въпроса е коя?
:)
Музика лъчи
изподраскани очи
пътя си не виждат
очи
като на дете
защо ли ми са те?
0 ! ::::::::::::::::::
действие или бездействие с това, че децата вече са загубили достатъчно. Да, загубили са достатъчно, но не всичко. Това е като все едно да кажеш за някой пострадал при катастрофа "Абе така или иначе му е изтекъл един литър кръв, поне да си оправя колата"...наистина е незряло.
Освен това, не смятам че високите заплати ще допринесат за по-добър подбор - той трябва да се случва на входа на образователната ни система, т.е. още при приема и смятам, че високите заплати само ще я направят по-атрактивна за онези безделници, които се чудят как да си намерят работа за много пари и малко труд и ще се напълни с още повече търтеи.
Пътните знаци в кръговото движение се определят от моралните ни норми, а това че няма знаци, означава, че няма и норми, а палката няма да вземам - искам да взема базуката.
цитирайОсвен това, не смятам че високите заплати ще допринесат за по-добър подбор - той трябва да се случва на входа на образователната ни система, т.е. още при приема и смятам, че високите заплати само ще я направят по-атрактивна за онези безделници, които се чудят как да си намерят работа за много пари и малко труд и ще се напълни с още повече търтеи.
Пътните знаци в кръговото движение се определят от моралните ни норми, а това че няма знаци, означава, че няма и норми, а палката няма да вземам - искам да взема базуката.
Само с драскотинка, но пък е от Пакостинка!
цитирайИзмъкваш се нещо...като е от Пакостинка да не е златна тази драскотинка? :)))
цитирайКЪМ ОБЩЕСТВОТО
АЗ, БУКИ, ВЕДИ, ГЛАГОЛИ, ДОБРО...
АЗБУЧНА МОЛИТВА НА БЪЛГАРСКИЯ УЧИТЕЛ
Аз съм учител.
Български учител.
Високо квалифициран.
Граждански ангажиран.
Делото ми е свято.
Ежедневието училищно – богато.
Животът ми е обречен на него.
Завинаги!
Истина ви казвам!
Йовковата бяла лястовица търся и питам:
Кога ще се чуе моят глас?
Любовта към децата ме води.
Милост не прося!
Нужен съм ви, но неразбран.
Оценете ме достойно!
Проумейте!
Разберете!
Съдбата на България зависи и от мен!
Търпях прекалено дълго.
Успях да съхраня в себе си духа на будителя – въпреки всичко.
Фалшиви обещания не ще ме купят.
Хляба си насъщен с труд изкарвам.
Цената на ДОСТОЙНСТВОТО МИ е висока!
Човек съм и имам гордост!
Шанса си не искам да пропусна
щастлив да бъда тук, в България.
Ъгълът, за мене отреден,
юзда на устрема ми не успя да сложи.
Ясно заявявам: ЖИВ СЪМ! ТУК СЪМ!
От А до Я - през всичко ще премина
и пак ще бъда БЪЛГАРСКИ УЧИТЕЛ!
Мима Кондова
Славка Христова
ОУ „Й.Йовков” гр.Ямбол
цитирайАЗ, БУКИ, ВЕДИ, ГЛАГОЛИ, ДОБРО...
АЗБУЧНА МОЛИТВА НА БЪЛГАРСКИЯ УЧИТЕЛ
Аз съм учител.
Български учител.
Високо квалифициран.
Граждански ангажиран.
Делото ми е свято.
Ежедневието училищно – богато.
Животът ми е обречен на него.
Завинаги!
Истина ви казвам!
Йовковата бяла лястовица търся и питам:
Кога ще се чуе моят глас?
Любовта към децата ме води.
Милост не прося!
Нужен съм ви, но неразбран.
Оценете ме достойно!
Проумейте!
Разберете!
Съдбата на България зависи и от мен!
Търпях прекалено дълго.
Успях да съхраня в себе си духа на будителя – въпреки всичко.
Фалшиви обещания не ще ме купят.
Хляба си насъщен с труд изкарвам.
Цената на ДОСТОЙНСТВОТО МИ е висока!
Човек съм и имам гордост!
Шанса си не искам да пропусна
щастлив да бъда тук, в България.
Ъгълът, за мене отреден,
юзда на устрема ми не успя да сложи.
Ясно заявявам: ЖИВ СЪМ! ТУК СЪМ!
От А до Я - през всичко ще премина
и пак ще бъда БЪЛГАРСКИ УЧИТЕЛ!
Мима Кондова
Славка Христова
ОУ „Й.Йовков” гр.Ямбол
То лошо няма въпросният Атанас да те линква и каквото там,но пък си мисля,че въпросът е другаде...
Първо,Авторката играе на ръба...
Мен ако питате,тя по-скоро критикува учителството,отколокото да подкрепя протеста им.Така го разбирам впредвид предлаганите характеристики на въпросните педагози...А и да не ме питате,пак мисля същото...!
После....тъжно е малко да го кажа,но нещата са такива ,каквито са,защото и управляващи ,и потърпевши не се замисляха,че системата трябва да се прекрои изцяло!!
Като задание,като очаквания на обществото от образователната система и като очаквания на участващите в системата от обществото.Всичко това съобразено с тенденциите в Европа и другаде,впредвид актуалните и необходими за изучаване материи,както и възможностите на държавата ни да поддържа едно или друго ниво и статус на учители и училища и на системата като цяло...
Спорде мен отново,г-н Образователният министър е може би единственият през последните години,който бавно и системно прави някакви опити за промяна,наистина смислени и водещи към нещо по-добро.Трябва да му се признае,както и пред себе си да признаем,че промените в образованието изискват много време,нерви и пари,болезнени са,защото засягат абсолютно цялото общество.И освен това е нужно много време,поне 4-5 години,за да се усетят каквито и да било резултати!
Така че да не се държим с него и останалите в Правителството министри,имащи отношение към въпроса,като с треньор на отбор,който след едно -две ремита и загуби на отбора се явява изкупителната и единствено виновна жертва!
В тази цялата работа има най-малко две страни и някак невъзможно е само едната да е единствено виновна и неправа!!
Айде да се замислим и за това,а?
Ми и аз имам идеали и стремежи,ама не чакам само на държавата да ми ги реализира,защото така ми се иска!
Ми дето се вика,като искаш да спечелиш от Тото-то...ми вземи пусни един фиш най-накрая!!
И защото не съм убеден,че обществото и в частност учителите имат желание за наистина качествени промени,било защото не разбират или не ги интересува,било защото не искат или не могат!!
Светът се развива бързо,много бързо и явно и учителите,и ние като общество не сме особено адекватни към темпото и не си падаме особено по промените!Макар че всички сме за тях,но ...по възможност някой друг да ги прави,ние ще гледаме отстране,ще чоплим семки и ще мърмориме,и ще видим какво ще стане...И ако нещо не ни харесва-оставка,разпни го,и т.н.
Ако все пак стане обаче,бая народ ще се тури веднага в Президиума и ще очаква оценка за заслугите си!
Та към Учителите...вземете и се хванете за перчема и се опитайте и сами да се извадите от блатото,в което затъвате все повече и повече!Дайте проекти някакви,поискайте финансиране по Европейски програми,вземете се пообразовайте също,щото не мисля,че сте особено адекватни!
И ако и така не става..ами напуснете,така и така сте повече,отколкото е нужно,гадно е да го кажа,но е така.И опитайте да се реализирате и на други поприща,като сте толкова кадърни!!Защо не??
Що народ и без образование направи бизнес и пари!!
Ама и дупе трябва за това нещо,в смисъл ,да ти стиска и да рискуваш малко!Какво толкова ще загубиш?Заплатата от триста лева ли?Ми ако те е страх от това,ми не мислиш ли ,че просто тогава за нищо не ставаш?
Пак е гадно да го кажа,ама е така...!
И като не ставаш за нищо,на какво тогава учиш тези насядалите по чиновете,каква е ползата от всичко това,което се нарича" Българско училище 2007г"?
И аз искам да съм щастлив,и то в България,ама не става само с искания за заплати и непроменяне на статуквото!Така просто доникъде не се стига,не за друго!
И тази уравновиловка..откъде- накъде един учител в София и един в Севлиево например трябва да получават едни и същи пари?!Не е ли направо глупаво изобщо да говорим за равно заплащане,без значение фактори като квалификация,тип населено място,вид училище,и още много други,влияещи върху равнището?!
Да задам и още един въпрос...?
Висшите училища...Зор беше автономия да получат,получиха я.Защо отново пари от Държавата ултимативно се искат тогава?Ми и те ако не могат да спретнат програми,конкурентни на други Университети..какво,насила ли да ги има и народа ще -не ще,там ще учи,щото няма друго място за това?
Ми аз предпочитам Държавата да дава стипендии за наши студенти да се учат навън,щото вероятно по-евтино ще излезе,а и ще научат там нещо със сигурност!!И да направи една-две нулеви години,и през това време Ректорите и обществото да седнат на една маса и да измислят нещата от-до...Пък после да обяснят какво са направили,Обществото и то ще е съгласно,защото активно е участвало във всичкото това,да определят едни такси и стипендии за талантливите,както е навсякъде по света и така!!
Съжалявам,че малко по-пламенно се изразявам,но и темата си е такава,че няма как да не вложиш чувства някакви!
И не искам никого да обиждам,най-вече учителите.
Просто им показвам възможни варианти на поведение и действие,изпозлвани от хора с други професии и по други поводи..
И Мима и Славка от Ямбол да не се гордеят чак толкова ,че са живи и са тук.
Повод за гордост би било някой да те забележи,защото светиш със собствена светлина и дори и да иска,няма как да те подмине!
Светлина ярка и силна,не мъждукаща и нуждаеща се от закрила постоянно ...
Пак се извинявам,ако някой се чувства лично засегнат от написаното от мен,нямам го определено като цел...
цитирайПърво,Авторката играе на ръба...
Мен ако питате,тя по-скоро критикува учителството,отколокото да подкрепя протеста им.Така го разбирам впредвид предлаганите характеристики на въпросните педагози...А и да не ме питате,пак мисля същото...!
После....тъжно е малко да го кажа,но нещата са такива ,каквито са,защото и управляващи ,и потърпевши не се замисляха,че системата трябва да се прекрои изцяло!!
Като задание,като очаквания на обществото от образователната система и като очаквания на участващите в системата от обществото.Всичко това съобразено с тенденциите в Европа и другаде,впредвид актуалните и необходими за изучаване материи,както и възможностите на държавата ни да поддържа едно или друго ниво и статус на учители и училища и на системата като цяло...
Спорде мен отново,г-н Образователният министър е може би единственият през последните години,който бавно и системно прави някакви опити за промяна,наистина смислени и водещи към нещо по-добро.Трябва да му се признае,както и пред себе си да признаем,че промените в образованието изискват много време,нерви и пари,болезнени са,защото засягат абсолютно цялото общество.И освен това е нужно много време,поне 4-5 години,за да се усетят каквито и да било резултати!
Така че да не се държим с него и останалите в Правителството министри,имащи отношение към въпроса,като с треньор на отбор,който след едно -две ремита и загуби на отбора се явява изкупителната и единствено виновна жертва!
В тази цялата работа има най-малко две страни и някак невъзможно е само едната да е единствено виновна и неправа!!
Айде да се замислим и за това,а?
Ми и аз имам идеали и стремежи,ама не чакам само на държавата да ми ги реализира,защото така ми се иска!
Ми дето се вика,като искаш да спечелиш от Тото-то...ми вземи пусни един фиш най-накрая!!
И защото не съм убеден,че обществото и в частност учителите имат желание за наистина качествени промени,било защото не разбират или не ги интересува,било защото не искат или не могат!!
Светът се развива бързо,много бързо и явно и учителите,и ние като общество не сме особено адекватни към темпото и не си падаме особено по промените!Макар че всички сме за тях,но ...по възможност някой друг да ги прави,ние ще гледаме отстране,ще чоплим семки и ще мърмориме,и ще видим какво ще стане...И ако нещо не ни харесва-оставка,разпни го,и т.н.
Ако все пак стане обаче,бая народ ще се тури веднага в Президиума и ще очаква оценка за заслугите си!
Та към Учителите...вземете и се хванете за перчема и се опитайте и сами да се извадите от блатото,в което затъвате все повече и повече!Дайте проекти някакви,поискайте финансиране по Европейски програми,вземете се пообразовайте също,щото не мисля,че сте особено адекватни!
И ако и така не става..ами напуснете,така и така сте повече,отколкото е нужно,гадно е да го кажа,но е така.И опитайте да се реализирате и на други поприща,като сте толкова кадърни!!Защо не??
Що народ и без образование направи бизнес и пари!!
Ама и дупе трябва за това нещо,в смисъл ,да ти стиска и да рискуваш малко!Какво толкова ще загубиш?Заплатата от триста лева ли?Ми ако те е страх от това,ми не мислиш ли ,че просто тогава за нищо не ставаш?
Пак е гадно да го кажа,ама е така...!
И като не ставаш за нищо,на какво тогава учиш тези насядалите по чиновете,каква е ползата от всичко това,което се нарича" Българско училище 2007г"?
И аз искам да съм щастлив,и то в България,ама не става само с искания за заплати и непроменяне на статуквото!Така просто доникъде не се стига,не за друго!
И тази уравновиловка..откъде- накъде един учител в София и един в Севлиево например трябва да получават едни и същи пари?!Не е ли направо глупаво изобщо да говорим за равно заплащане,без значение фактори като квалификация,тип населено място,вид училище,и още много други,влияещи върху равнището?!
Да задам и още един въпрос...?
Висшите училища...Зор беше автономия да получат,получиха я.Защо отново пари от Държавата ултимативно се искат тогава?Ми и те ако не могат да спретнат програми,конкурентни на други Университети..какво,насила ли да ги има и народа ще -не ще,там ще учи,щото няма друго място за това?
Ми аз предпочитам Държавата да дава стипендии за наши студенти да се учат навън,щото вероятно по-евтино ще излезе,а и ще научат там нещо със сигурност!!И да направи една-две нулеви години,и през това време Ректорите и обществото да седнат на една маса и да измислят нещата от-до...Пък после да обяснят какво са направили,Обществото и то ще е съгласно,защото активно е участвало във всичкото това,да определят едни такси и стипендии за талантливите,както е навсякъде по света и така!!
Съжалявам,че малко по-пламенно се изразявам,но и темата си е такава,че няма как да не вложиш чувства някакви!
И не искам никого да обиждам,най-вече учителите.
Просто им показвам възможни варианти на поведение и действие,изпозлвани от хора с други професии и по други поводи..
И Мима и Славка от Ямбол да не се гордеят чак толкова ,че са живи и са тук.
Повод за гордост би било някой да те забележи,защото светиш със собствена светлина и дори и да иска,няма как да те подмине!
Светлина ярка и силна,не мъждукаща и нуждаеща се от закрила постоянно ...
Пак се извинявам,ако някой се чувства лично засегнат от написаното от мен,нямам го определено като цел...
21.
анонимен -
написаното...
05.10.2007 15:01
05.10.2007 15:01
не е дори смешно.
От него цъфти като прясно кравешко лайно женска злоба :)
След прочитане остава едно тягостно и лепкаво чувство за лицемерна гавра с най-добрия ти приятел.
Авторката сериозно да се замисли.
цитирайОт него цъфти като прясно кравешко лайно женска злоба :)
След прочитане остава едно тягостно и лепкаво чувство за лицемерна гавра с най-добрия ти приятел.
Авторката сериозно да се замисли.
е желателно да се замисли и почувствалият се засегнат, анонимен... не знам дали имате проблем с възприятията, но женската ми злоба не цъфти, още по-малко пък като кравешко лайно.
Учителите са последните, които мога да нарека най-добрите си приятели, а причините са прозаични - приятелите ми трябва да са коректни, а това е дума, която не само не може да бъде открита в речникa на учителите, но и опитите да се обясни за какво става въпрос са обречени на провал, поради тяхната заинтересованост единствено и само от финансовите измерители, които получават за труда, който не полагат.
Така че, скъпи ми анонимен, мисля си, че вие сте този/тази, която трябва да се замисли...
цитирайУчителите са последните, които мога да нарека най-добрите си приятели, а причините са прозаични - приятелите ми трябва да са коректни, а това е дума, която не само не може да бъде открита в речникa на учителите, но и опитите да се обясни за какво става въпрос са обречени на провал, поради тяхната заинтересованост единствено и само от финансовите измерители, които получават за труда, който не полагат.
Така че, скъпи ми анонимен, мисля си, че вие сте този/тази, която трябва да се замисли...
23.
анонимен -
drug anonimen...
06.10.2007 08:03
06.10.2007 08:03
"Гладна мечка, хоро не играе" - казали хората.А авторката е много елементарна, ако подбира приятелите си по това, каква професия имат.
цитираймоля чети по-внимателно...
Айде, остани си със здраве ;)))
цитирайАйде, остани си със здраве ;)))
25.
анонимен -
за стачката на учителите
14.10.2007 22:01
14.10.2007 22:01
Неуважаванa от мен ,pakostinka, как точно стигна до дълбокомисления извод, че учителите не работят? Не, те работят и то много, но нямат фунии, с които да налеят знания в главите на мързеливите ученици. Защо се ходи на частни уроци??? Има два вида амбициозни родители:1. Онези, чиито деца са умни, старателни, ученолюбиви и искат да знаят много повече от това, което е залегнало в учебните програми 2. Онези, чиито деца са мързеливи, вечно недооценени, неразбрани, с нарушени права. Аз съм на мнение, че всеки родител по свое желание праща детето си на частни уроци, но много важно е, мила ми pakostinke, да прецениш кой родител към кой вид спада
цитирай1. Дълбоко не ме интересува дали ме уважаваш или не - целта ми далеч не е да се харесвам на сульо, пульо и бай Драгой.
2. Мнението ми е базирано на дългогодишния ми опит в работата с учители и ученици, преките ми наблюдения и представителната извадка, която имам, защото знам как съм търсила учители, които да бачкат качествено и как не съм ги откривала.
3. Когато бях ученичка и моите учители нямаха вълшебни фунии, но о, чудо - поналяха ми доста неща в главата - или може би са имали таен рог на изобилието или пък вълшебния пръстен на Арабела - правили са врът и са наливали знанията в главите ни?
4. Не искам да оправдавам родителите - напротив, те също носят отговорност, но да си измиват по този начин учителите ръцете е подло, гнусно, мръсно и лицемерно.
5. Хайде да не мислим толкова едностранчиво за частните уроци. Искате да кажете, че учителите са прекрасни професионалисти и за тях няма значение дали работят за триста лева на месец в училище или за 15 на час на частно и мотивацията им е една и съща? Искате да кажете, че и вниманието което отделят и обясненията, които дават са едни и същи? И че те с тежест дават частни уроци и го правят само, за да са доволни родителите и децата?
Айде, тези идеалистични представи за учителите, умряха в момента, в който завърших 4-ти клас, така че не аз трябва да се замислям, а хора като вас, които мислят толкова едностранчиво.
Приятна вечер
цитирай2. Мнението ми е базирано на дългогодишния ми опит в работата с учители и ученици, преките ми наблюдения и представителната извадка, която имам, защото знам как съм търсила учители, които да бачкат качествено и как не съм ги откривала.
3. Когато бях ученичка и моите учители нямаха вълшебни фунии, но о, чудо - поналяха ми доста неща в главата - или може би са имали таен рог на изобилието или пък вълшебния пръстен на Арабела - правили са врът и са наливали знанията в главите ни?
4. Не искам да оправдавам родителите - напротив, те също носят отговорност, но да си измиват по този начин учителите ръцете е подло, гнусно, мръсно и лицемерно.
5. Хайде да не мислим толкова едностранчиво за частните уроци. Искате да кажете, че учителите са прекрасни професионалисти и за тях няма значение дали работят за триста лева на месец в училище или за 15 на час на частно и мотивацията им е една и съща? Искате да кажете, че и вниманието което отделят и обясненията, които дават са едни и същи? И че те с тежест дават частни уроци и го правят само, за да са доволни родителите и децата?
Айде, тези идеалистични представи за учителите, умряха в момента, в който завърших 4-ти клас, така че не аз трябва да се замислям, а хора като вас, които мислят толкова едностранчиво.
Приятна вечер
27.
анонимен -
ot pikla
15.10.2007 00:31
15.10.2007 00:31
Ха, това за едностранчивостта, кой го казва само!
Като ученичка, май повече пакости си правила, отколкото си се учила да мислиш, ако не друго, поне адекватно. (:
цитирайКато ученичка, май повече пакости си правила, отколкото си се учила да мислиш, ако не друго, поне адекватно. (:
ок, явно всичко, което не съвпада с твоето мнение е неадекватно, а тезите се оборват с обиди - интересно, мен в училище ме учиха да критикувам тезата, а не личността, ама явно само аз съм посещавала тези уроци и никои други, та заради това съм и толкова трудно мислеща - благодаря за светването :)))
цитирай
29.
анонимен -
Важно е да светнеш!
18.10.2007 23:29
18.10.2007 23:29
И не само мое мнение изразих! Ти също гледаш едностранчиво!
Лека вечер!
(:
цитирайЛека вечер!
(:
Търсене
За този блог
Гласове: 12170
Блогрол
1. Обичам го това говедо
2. Тя е мама си джейс
3. Квалитетен пич, който си струва да познавате ;)
4. Романтичен човек, който пише за бизнеса :)
5. Иронията и гледната точка, които харесвам
6. Каменното момче
7. Епа има си блог момчето :)
8. Побърква ме от смях..
9. Мъдрост с нотка романтика
10. Тя не е сама :)
11. Сладур, който харесвам
12. Обичам да посещавам това магазинче :)
13. Интересен и обективен
14. Синьо...много синьо
15. Младежта днес
16. Nakom
17. ssstto
18. Какво - България ли?
19. pimp
20. Нетчето
21. Дигиту
22. Юлката
23. Стоте болести
24. БТП
25. Ванката
26. Новият-стар БТП или смелия-анонимко :)
2. Тя е мама си джейс
3. Квалитетен пич, който си струва да познавате ;)
4. Романтичен човек, който пише за бизнеса :)
5. Иронията и гледната точка, които харесвам
6. Каменното момче
7. Епа има си блог момчето :)
8. Побърква ме от смях..
9. Мъдрост с нотка романтика
10. Тя не е сама :)
11. Сладур, който харесвам
12. Обичам да посещавам това магазинче :)
13. Интересен и обективен
14. Синьо...много синьо
15. Младежта днес
16. Nakom
17. ssstto
18. Какво - България ли?
19. pimp
20. Нетчето
21. Дигиту
22. Юлката
23. Стоте болести
24. БТП
25. Ванката
26. Новият-стар БТП или смелия-анонимко :)