Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.09.2007 01:00 - Живот като на снимка
Автор: pakostinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2769 Коментари: 11 Гласове:
0

Последна промяна: 18.09.2007 11:54

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Едва ли има човек, който да не знае, че по случай деня на София бе открита июложба на т.нар. „Мост на влюбените” на Ян Артюс-Бертран, която се казва „Земята от високо”.

Това са фотографии, снимани от самолет, показващи красотата на природата и въздействието на раковите образования наречени „хора” и „модернизация”.

Гледайки тези снимки можеш да си направиш много изводи и да се замислиш за много неща, като например за кварталите построени, върху отпадъци, за кланниците в Индия, за земетресението в Измир, за супенето на фурми в Египет, за засипаният от вулканичен прах град, за заседналият на "Брега на скелетите" кораб, за гробището за танкова и за още много неща.

Да, можеш да видиш много красиви неща и да се влюбиш в тях...можеш да усетиш, но и да се отвратиш...можеш да видиш не само „Земята отвисоко”, можеш да видиш и „Селяните /тръгнали на изложба/ отблизо”, които се отличават с:

  1. Гордо размахват пластмасови бутилки от бира и се оригват звучно, коментирайки цвета на розовото фламинго и питайки се дали ако започне да се храни с фекалии ще стане кафяво такова?
  2. Блъскат се, все едно са на пазар или в градски транспорт, гледайки те нагло и отвръщайки на изумения ти поглед с такъв казващ   „Кво мъ зяпъш ма, кучко?”
  3. Движат се на групи и вкарват коментари от типа „Глей’ тея не са като твоите приятели мангалите, по-черни са и са по-добре облечени, а и като ги ебеш се чувстваш сигурно по-яко”
  4. Застават точно пред фотографията и започват да обясняват на събеседника си, размахвайки енергично ръце, така че да нямаш шанс да видиш фотографията, камо ли да прочетеш текста към нея и го правят поне 10 минути.
  5. Говорят по телефона /обикновено момиченца/, обяснявайки екзалтирано – „Лелей, ако знаиш к"ви яки работи има тук”, като са застанали отново на 10 см от таблото, а ти виждаш единствено гърба на особата и и слушаш глупостите. Много исках и на трите моми да кажа „Отмести се, ма како и като свършиш разговора се върни”, ама явно нямаше да я забележат толкова много хора.
  6. Култовата двойка селяни – момче и момиче, разхождайки се със самочувствието, че са богове и люпещи звучно семки... е това не го преживях и изкоментирах злобно и те ме чуха, но не спряха да мелят, напротив видях отблясъци спортна злоба в очите им.

Повече такива екземпляри не видях.

Имаше, разбира се и много от онези хора – културните, ценителите и интелигентните, ама честно селяните ми дойдоха в повече.

Ще отида пак, ама ще е когато всички са на работа или на училище, че поне да се изкефя като хората.

Мамка му, умеем да опорочаваме всичко ...

Ако някой беше снимал това и на фона на тези селяни,  момчето от кетъринг фирмата,  което просто изтръска всички бокуци на земята,  стъклата от счупените коктейлни чаши и празните бутилки по парапета, можеше да направи изложба, която да се казва „Простащината в България отвътре”...тъжно, но факт...

Изложбата, обаче си заслужава...нещо повече...наистина има какво да се види и да се усети.

А моето усещане беше такова...

П.С. Понеже не ми разпознава адресът на клипа, няма да го добавя, а ще сложа линк.... 
http://www.youtube.com/watch?v=DeRZL12SFJk

Това усетих аз, независимо от хората около мен...



Тагове:   снимка,


Гласувай:
0



1. candysays - Да, изложбата е чудесна!
18.09.2007 08:55
Аз я разгледах (доколкото успях- заради персонажите, които си описала по-горе ;) още на 16-ти в неделя, макар че официално е обявена от 17 септември до 18 ..мисля- ноември.
Тогава приятеля ми имаше рожден ден, и се получи хубаво да видим изложбата в този ден... После се вдъхновихме да идем и до "Музея на земята и хората", който е наблизо, но бе в почивен ден..

Поздрави, и не се връзвай толкоз на шматкащите се персонажи ;)
Изложбата наистина си заслужава, и ще отида пак да я разгледам непременно..
цитирай
2. анонимен - Paradoks
18.09.2007 09:40
Жалко е наистина, и аз вчера си тръгнах от работа и отидох направо там, защото изключително много обичам фотографии, аз самата съм голям любител! Изложбата беше прекрасна, или поне частта от нея, която успях да вида, защото ни изгониха най-безцеремонно, че и предстояло официалното откриване! Имаше ги същите екземпляри, за които говориш ти, дори една жена се караше че музеката била много силна! Жалкото е че ние се възмущаваме на такива прояви, а тези,които вършат простотиите се множат като хлебарки вече!!!!
цитирай
3. july26 - Изложбата е върховна,аз си имам не точно същите де,снимки на какви ли не природни
18.09.2007 11:33
забележителности,но това наистина е много добро...
То,когато човек се занимава сериозно,професионално и специализирано с нещо,освен това знае и как да го организира,за да привлече вниманието върху себе си,няма как да не постига резултати....
Е,тези другите,винаги ще ги има,но лошото е,че у нас стават те вече май са мнозинство....
цитирай
4. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
18.09.2007 12:04
Ще те помоля само да смениш думата селянин със селяндур. От града съм, кореняк пловдивчанин, но съм живял и в едно село по време на кризите, че по лесно с препитанието, та познавам много селяни, които по култура са на по- високо ниво от гражданите.
А ионак иди да ги разгледаш събота и неделя...когато гражданите отиват на село да прекопат доматите..
цитирай
5. diesirae - и аз знам
18.09.2007 13:19
:)
цитирай
6. pakostinka - Май да...
18.09.2007 16:43
тъжно е, но селяните се размножават със скоростта на светлината...

@voinyt,
казвайки "селянин" визирам същото като това, което и ти казвайки "селяндур". Няма да го променя, защото и аз самата съм от село - цял живот съм живяла там и не смятам, че е нужно да се обиждаш - обръщението "селянин" за мен не е свързано с мястото на живеене или на раждане, а с поведението...

@Diesirae,
Какво знаеш?

цитирай
7. voinyt - SAMOTNIQT_VOIN
18.09.2007 19:18
Пакостник, идеята беше да не се зараждат безмислени спорове в мненията относно думата. Аз те разбирам прекрасно какво имаш предвид...ама някои го взимат малко по вътрешно.
цитирай
8. pakostinka - @ Voinyt,
18.09.2007 23:57
прав си, на тези които го вземат прекалено навътре мога да кажа "Сори, майка" и да продължа...прав си, няма смисъл от полемики - важното е, че сме на едно мнение и е ясно какво имам предвид ;)))
цитирай
9. анонимен - ---
19.09.2007 10:44
Аз ходих вчера и бях потресена...само не мога да разбера откъде се взеха толкова много простаци там.
Едва бях стигнала до половината и бях на ръба на нервите си,когато зад гърба си чух.."Им чи како и туй мангрови гори вйе?" и си трънах..
цитирай
10. анонимен - nora
14.12.2007 18:59
strahotno
цитирай
11. анонимен - peakostinka
14.12.2007 19:00
syper
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1951692
Постинги: 371
Коментари: 5299
Гласове: 12170