Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.03.2007 17:13 - Сега да поплюя още едно министерство! / Подкарала съм ги -очаквам скоро да ме екстрадират :)))/
Автор: pakostinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 2246 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 26.03.2007 23:44

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Нещо ми се наложи и около 2 часа си се ровичках днес в сайта на МТСП. Не искам да коментирам, как последните 4-5 новини започват с: “Емилия Масларова….” Или “Министърът на…. Г-жа…..” и как в един момент простият читател като мен остава с убеждението, че е в това ти министерство бачка само един човек… или пък че се прави много стабилен PR на г-жата Министър, ама много зле прикрит, което действа още по-обидно… но както казах, не искам да пиша за това… Та както си ръчках в сайта се зачетох в едно от многобройните изказвания на г-жата, а то – изказването е във връзка с проведения от МТСП семинар за ромски жени и гласи: “Ромски жени, вие сте невероятна сила, кажете стоп на безотговорното, немарливото родителство, пращайте децата си на училище…. “ /Интересен подход, обръщение и реч между другото…подобаващ на личност с нейния ранг /… Прилича ли ми на силно вмирисан популизъм или да? Ромските жени да кажат стоп на немарливото родителство? Хм… искам малко да поразсъждавам върху това. Речта на г-жа Министърката, със сигурност е с адресат Ромската жена Х. 
Има два варианта:

Вариант 1: Предполага се, че ромската жена Х присъства на обучението и г-жата Масларовата и казва в прав текст на нея, че е невероятна сила и че е безотговорен и немарлив родител в прав текст, без заобикалки и офлянкваници – тя директно си обижда аудиторията. Как трябва да реагира ромската жена? Да се усмихне и да каже: “Да, високопоставена и високопочитана г-жо Министър…права сте за всичко”…? Това ли? Не мисля! Убедена съм, че децата на присъстващите на семинара 15-тина ромски жени, ходят на училище… залагам си главата за това и ако се върнем към Ромската жена Х, към която е насочено обръщението и която е тази, присъстваща на семинара какво трябва да се случи? Ми най-малкото г-жата Министърката да се извини, защото някак си не и отива да обижда по този начин хората, пък било и без употреба на имена…

Вариант 2: Предполага се, че ромската жена Х не присъства на семинара. Г-жата, се обръща към всички ромски жени, с идеята, че посланието и ще стигне до тях и с надеждата, че присъстващите, ще влязат в ролята на делегати и ще предадат нейното силно “недискриминационно” и лишено от какъвто и да е популизъм, изпълнено със загриженост послание? Може би, тук функцията на г-жа Масларова е да бъде вдъхновител от класата на Александър Македонски и да поведе своята женска армия в битка, срещу немарливостта? И как по-точно да го направят – да отидат, да хванат малките ромчета за ушите, майките им за престилките, а бащите им за коланите и да им кажат “Кажете СТИГА, на немарливостта! Пратете децата си на училище! Бъдете родители за пример!”. Хм….такава ситуация и намерения силно ми наподобяват фарс…. А дали, г-жата Министър се е замислила дори малко за етническите специфики при ромите и за статуса на ромската жена преди да отправи този така патетичен призив? Едва ли… но вече нагазих твърде дълбоко в сферата на догадките. 

Вариант 3: Посланието няма адресат… няма и послание… цели се само да се каже нещо, което да прикрие /не особено добре/, всеизвестното мнение на госпожата Масларовата, към ромите и техните проблеми. Излизам от мисловните си лабиринти и се връщам към фактите и отново ще се заям с гореспоменатото изказване, което не знам как действа на ромските жени, но определено на мен ми действа силно вдъхновяващо и не смогвам да пиша всичко, което искам да кажа… то такова вдъхновение, отдавна не ми е идвало… а казваха, че ако не ти дойде на време – хич да не го чакаш… хм, за вдъхновението не са били прави :))) 

Та, един от акцентите, които е поставила г-жа Масларова в изказването си е необходимостта да се наблегне на образованието на децата и младите и на работата, защото неграмотният човек е зависим човек. Ето тук, вече няма какво да кажа, наистина е важно да се наблегне на образованието. Понеже съм съгласна с г-жата Министър се поразрових малко в сайта и реших да видя какви мерки за активна политика на пазара на труда ще предприеме МТСП и какъв процент от предвидената сума ще бъде за обучения за придобиване на професионална квалификация /знам, че няма пряка връзка, но косвената е голяма… или поне аз я виждам такава с болния си мозък/. 

Какво предвижда програмата? 190 млн. Лв. от Държавния бюджет за активна политика, а от тях 9% са за придобиване на професионална квалификация или 2.1 млн. лв. Реално погледнато това не е малка сума, но ако се говори за образование и за заетост, която да не е сезонна такава и която да не разчита на субсидиране, някак си мисля че е по-удачно да се предвидят повече средства в това направление… но все пак, аз съм прост и нищо не разбиращ от политика гражданин… Да продължим нататък…. 


Програмите за преквалификация са малко, но все пак ги има и искам да пиша за любимата ми, а именно програма „Ескулап”. Тази програма цели: “Да се повишава на заетостта чрез разкриване на нови работни места в лечебните и здравни заведения в изпълнение на изискванията, гарантиращи качествена медицинска помощ. Очакваният резултат е осигуряване на заетост на 200 безработни лица и обучение на 50 лица. За програмата са предвидени 548 600 лв. С приоритет в Пилотен проект за общо и професионално обучение на безработни и заети лица в балнеологията ще бъдат включени младежи до 29 г., продължително безработни и безработни над 50 г., както и работещи в сферата на балнеологията със слаба или липсваща обща подготовка и професионална квалификация. Ще бъдат обучени 60 лица и 8 обучаващи.” Така, тук обучението е налице, няма да коментирам балнеолечението, нуждата от специалисти в тази област/въпреки, че не съм сигурна, че става въпрос за такива специалисти/ или пък "огромният" интерес, който имат младежите до 29 години. Искам да поразсъждавам малко върху ефективността на програмата. От посочените горе цифри, изводите, които може да си направи един профан са: обхванати 250-310 души, инвестирани средства на един участник 1769.68 лв. – 2194.40 лв. Това е средна сума от почти 2 000.00 лв. на участник, което показва огромната нужда от специалисти в балнеологията, щом се инвестират такива луди пари.


 Другата програма всъщност е наречена проект /със сигурност основателно/ “Обучение по актуални професии за нуждите на туристическия бранш”. Резултатът ще е: обучени 80 безработни и наемане на 24 от тях. Простата калкулация показва, че за обучение ще бъдат инвестирани по 1345.00 лева на човек, но ако се фокусираме само върху онези 24 души, които е предвидено да бъдат наети и които реално ще имат конкретна полза, тогава сумата се повишава на 4 483.33 лв., което отново е една фрапираща цифра или поне е такава за мен - образованата и квалифицираната за далеч по-ниски суми. 



Та да се върнем към всичко, изписано и изговорено от мен… да се опитам да структурирам, а също така и да опиша връзката между изказването на г-жата Министърката пред ромските жени и програмите, на министерството, което ръководи и които тя самата е одобрила. Каква е връзката ли? Ами според мен – огромна и определено някъде по трасето се губи нишката между изговорено и направено. Говорим колко важно е образованието, но не даваме достатъчно средства за квалификация и преквалификация…. Всъщност извинявам се, даваме предостатъчно средства за обучение и квалификация, но пак куцат конкретните мерки и програми. Аз лично нямам нищо против балнеологията – честно, ама не смятам че е едно от приоритетните звена, в което трябва да се обучават хора. И това ли е политиката на МТСП да ограмотява - всъщност не, обърках министерствата…почвам пак… 


Това ли е политиката на МТСП да прави независими гражданите на България или напротив – политика на развитие на зависимост? На мен лично по-ми се нрави второто и съм убедена, че е то – прилича на психотерапия, в която клиента се привързва към психолога и колкото повече си мисли, че е излекуван, токова по-голяма нужда има от онзи почитан специалист, който му показва накъде е правият път. Мда…МТСП, няма интерес гражданите да не са зависими и определено се вижда от цялата линия на водене на политика… Другото нещо, което ми е като връзка и опит за структуриране е че лично аз не смятам, че държавните институции трябва да продължават с тази социална политика под чийто бич да се гърчи всеки един от нас. Смятам, че ако се очакват приходи в държавния бюджет, е необходимо да се правят не разходи, а инвестиции… ако може по-дългосрочни такива. От това, което прочетох в сайта на МТСП не видях нито една дългосрочна инвестиция. Всичко прилича на зле съшити дупки, които се прикриват от мръсни парцали, които обаче г-жата Министърка и цялата Партийна Централа се надяват да издържат до следващите избори, че да ги преизберат отново и да си цоцат от държавната хазница и да си реализират смешните програмки още едно мандатче. Бе мен ми е ясно, че всичките са маскари…чела съм и Чудомир /не че има нещо общо де/… ама айде родните политици и особено г-жата Масларовата, да спрат да говорят подобни простотии и да не се опитват да дават акъл на другите, защото може да сме зависими, може да сме прости, ама г-жо Министър не сме ЧАК толкова прости, че да не забележим как се изправяте пред хората и как ги обиждате – направихте го с пенсионерите, когато им казахте да спрат да мрънкат, защото имали много земи, направихте го с ромските жени и се подигравате на много други хора… искам да ви кажа само едно – Не се самозабравяйте, защото когато един арогантен политик си повярва твърде много и полети, пада от високо, а доколкото възрастта ми позволява да имам някакви спомени – вие имате опит с падането нали?


Тагове:   още,   МЕ,   министерство,   Очаквам,


Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - Pakostinka mai e gospodincho na ...
26.03.2007 20:48
Pakostinka mai e gospodincho na pensionna vazrast, momichetata na neinite godini ne pishat taka....I ne im puka za pensionerite osobeno...Daze nikak!
цитирай
2. mitakat - Каквото и да се каже...
26.03.2007 22:15
...за българската администрация, все ще е вярно, още повече за конкретното министерство и съответния ръководител. Не съм съгласен с теб за това, че изобщо посланието на минисърката ще стигне до кой и да е ром, а още по-малко до ромска майка. Дори и по някакво странно и умопомрачително стечение на обстоятелствата да стигне до тях, реакцията им би била от сорта:"К'ви глупости ми говориш?" . :)))
цитирай
3. pakostinka - Анонимен,
27.03.2007 16:17
омръзна ми да ти отговарям по един и същ начин на еднаквите ти коментари. Не съм на пенсионна възраст, но се надявам един ден да я доживея, а хората в пенсионна възраст ме интересуват, така както и безработните, ромите, бременните и т.н. и ме интересуват, защото е нормално...от чисто човешка гледна точка.

Митакат,
няма да стигне тази информация до хората за които говоря, но пък посланието е стигнало до близо 20 ромски жени, които са присъствали на срещата :)))
цитирай
4. mitakat - Стигнало е, но...
27.03.2007 20:05
...според мен важното е как е стигнало, защото съм почти на 100% сигурен, че се е плащало за това. Имат си определен контингент според мен. :)
цитирай
5. pakostinka - о, да
27.03.2007 22:39
имат си контингент...ми то без контингент, на къде?
Само, че не им плащат... по-скоро ги имат в предвид, когато се финансират разни инициативи или когато кандидатстват по някой конкурс.... то това не е лошо... какво лошо има да си имаш свои хора и да си правите взаимно услуги? :)

И все пак си мисля, че посланието е стигнало до присъстващите, ама какъв е смисъла...това е същото, като все едно да убеждават мен, колко е важно образованието - аз си го знам /с някои забележки, но все пак знам :)))/
цитирай
6. mitakat - Убеден съм...
28.03.2007 00:02
...че присъстващите или така наречения "контигент" са схванали какво им се говори, също така съм убеден че те са доста по-отговорни от останалите си събратя/съсетрими, все-пак не са случайно там. А за услугите, лошо няма само дето ми изглежда цялата работа като едновремешните манифестации, нагласена та чак дрънка, това е което ме притеснява.:)))
цитирай
7. pakostinka - Мдам,
31.03.2007 17:28
то май няма как да е по-различно... нали знаеш - козината е друга, но вълците са същите :)))
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1950529
Постинги: 371
Коментари: 5299
Гласове: 12170