Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.02.2007 20:22 - Жените не са добри шофьори? Да бе, щото мъжете са!
Автор: pakostinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6129 Коментари: 15 Гласове:
0

Последна промяна: 19.02.2007 20:24

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

От известно време върви кампанията на „Петрол” АД, която се казва  „Жените са добри шофьори”. Там компанията, която според всички е лидер на пазара за горива ще предлага цял един месец освежаване на колите, които шофират милите дами и специално внимание – това е прекрасно, ама мен ако питате /не че го правите де/, това трябва да си е непрекъсната целогодишна кампания, защото дамите са все пак дами – с прически, маникюри и токчета и някак си не ми се връзва една такава дама да вземе кофата с препарата и да почне сама да си мие предното стъкло /не смятам, че на мъжете им ходи повече, ама все пак го възприемам по-лесно/ ... та пак се отплеснах...

 

Едно от нещата, които ще направи „Петрол” АД ще подарява уикенд за двама някъде си, някакви „тест драйв”-чета и т.н. но ще го направи само за тези, които отговорят правилно на седем въпроса. Ето тук, ясно изразената ми женска същност започна да крещи...по този начин ли измерваме качеството на шофиране? Малко май на подигравка ми прилича - ще зададем на мацките 7 въпроса, ако може да са елементарни, че после мъжете вкупом да им се посмеят и порадват, но да продължат да бъдат убедени, че те са си по-добрите шофьори... Хм, възмущавам се много, защото таквози нещо само мъж може да го измисли...и то определено мъж с чувство за хумор и с много добра стратегия за поставяне на жените шофьори на мястото им, а именно - след мъжете /не, че жените се борят да бъдат на призовото място... според мен, всички жени са наясно с положителните и отрицателните си качества на пътя/.
            Всъщност, ако трябва да съм честна не смятам, като цяло, че жените са добри шофьори – мисля, че са внимателни такива /въпреки, че коригирането на грима, по време на управление на МПС-то, едва ли е точно това и не мога да го отрека, защото и аз и всичките ми приятелки шофьори са го правили/, но определено, теоретично жените са доста по-подготвени от своите колеги –мъже /когато става въпрос за правилата за движение по пътищата, а не за разни инжекциони, двигатели, накладки, карета и т.н./.

 

Основната цел на кампанията е цитирам: „да се популяризира идеята за безопасно и отговорно поведение на пътя, което трябва да се превърне в личен ангажимент на всеки от нас”... това ок, ама защо трябва да се прави сред жените?

Лично моят дългогодишен опит като шофьор показва, че жените карат внимателно и не се изживяват като Шумахеровци. Малко са жените, които мислят, че са изключително смотани, ако карат със скорост под 200 км/ч. Та, въпросът ми е защо се говори за безопасно шофиране сред жените и защо именно това е целевата група, сред която се популяризира тази идея?

 

Искам да поразсъждавам малко върху плюсовете и минусите на двата пола шофьори.

 

Мъже – шофьори:

 

-         Усещат много по-добре колата, от жените, тъй като инженерните истории и двигателите с вътрешно горене са нещо като второ Аз, а и обичайно карат много повече време от жените.

-         В повечето случаи, ако се счупи нещо или започне да бръмчи странно или пък да вибрира страшно, знаят какво да направят, за да закарат колата до близката бензиностанция или сервиз.

-         Безпроблемно  могат да сменят гума.

-         Бъдещите мъже-шофьори, в повечето случаи са късани неколкократно на листовки, но кормуването го вземат от раз.

-         Нямат почти никакви проблеми с ориентацията, но загубят ли се, няма начин да си го признаят и да спрат, за да попитат и има риск да се въртят, докато свърши бензина, само и само да не се накърни мъжката гордост и чест J

-         Ако е необходимо някоя дама да се престрои в друга лента и дават почти винаги път.

-         Рядко подават мигачи навреме – правят го непосредствено преди да завият или по средата на маневрата.

-         Рядко се съобразяват с ограниченията на скоростта и стандартно не ги спазват.

-         Стандартно карат, натиснали педала на газта до дупка, особено на извънградско.

-         Ако случайно, някоя заблудена жена има нахалството да ги изпревари, реагират като бекове и правят всичко възможно, за да я изпреварят и да и го върнат.

-         Рядко спират на пешеходни пътеки, освен ако на тях не чакат готини и пищни мацки, които могат да огледат от всички страни, докато пресичат.

-         За мъжете са изключително важни техническите параметри на автомобила и максималната скорост, която може да вдига.

-         Псуват стабилно, звучно и просташки, като изнервят спътниците си, а ако е пролет или лято и прозорците са отворени, за да влиза въздух ги чуват всички в радуис 10 метра.

-         В повечето случаи, мъжете паркират перфектно, дори на място, на което може да се събере само бебешка количка.

 

Жени – шофьори:

 

-         Винаги съобразяват скоростта, с която карат.

-         Спират на всички знаци, на жълт светофар, оглеждат се и спират на пешеходни пътеки, без значение какъв е пола на пешеходците.

-         Търпели ви са и обичайно не псуват, когато попаднат в задръстване или когато някой нагъл шофьор им влезе грубо

-         Винаги дават мигачи много преди да направят някоя маневра.

-         Спазват предимството, което имат другите шофьори, в зависимост от регламентите на „Правилника за движение по пътищата”.

-         Трудно им е да направят какъвто и да е ремонт на колата, но пък ако закъсат по средата на пътя, много успешно намират някой мил шофьор, който им оказва помощ.

-         Не могат да сменят гума, не само защото им е трудно да я извадят от багажника, а защото обикновено не знаят как се използва крика или в коя посока да въртят, за да развият болтовете.

-         Гримират се, докато чакат на светофар или пък си слагат червило.

-         Не могат да паркират добре, дори да има място за цял тир с ремарке.

-         Отнесени са и са малко разсеяни, защото мислят за 100 неща едновременно.

-         Не се дразнят, ако ги изпревари някой автомобил, независимо от пола на водача му.

-         Оправят се успешно с катаджии /това ми е малко съмнително, защото аз имам изключително идиотски акт, който все още не съм платила J/

-         Трудно им е да карат на задна или само на странични огледала.

-         Изключително неуспешно се ориентират в пространството и никога не са убедени, коя е точно пресечката, в която трябва да свият.

-         Склонни са да питат и да потърсят помощ.

-         За жената не е важно какъв е двигателя на колата, а как изглежда, какъв цвят е и дали подхожда на имиджа и.

-         Често забравят за свалят ръчната и изпробват издържливостта на въпросното устройство.

-         Няма жена, която да е скъсана на листовки, но повечето са късани на кормуване и са взели книжка от 3-тия път /аз се разминах за малко със скъсването, защото реших да мина през една локва и съзнателно да опръскам две лели, които вървяха по средата на пътя. За мое щастие, изпитващият не устоя на чара ми и ми даде изпита с репликата „Не го прави често” J/

 

Има още много неща, които могат да се допълнят или развият... аз обаче много искам да изразя отново възмущението си от кампанията... защото е леко дискриминационна и мен ме дразни. Не, че съм добър шофьор – Бога ми, не мога да твърдя такова нещо, но все пак... жените са по-предпазливи и внимателни, а мъжете в повечето случаи са решили, че са Роуд рънъровци и че са сами на пътя и яхат ли, яхат метлата /колата/ до дупка, без да ги ебе какво ги чака след завоя.

 

В крайна сметка, като си направя съпоставка на нещата и се вижда, че това, което го могат мъжете, жените не го могат и обратно... така, че това е поредното доказателство, че сме си нужни, а кампанията може би трябва да се казва „И мъжете и жените са добри шофьори, стига да пожелаят да бъдат такива” J

 

Важното е да не забравяме, че има и други хора на пътя и да не решаваме, че се безсмъртни или Богове.

ПС. Я вижте на клипчето какъв е пола на безразсъдните шофьори, щото на мен ми се струва, че са с пишки и са решили да си ги мерят :-)))))





Тагове:   мъжете,


Гласувай:
0



1. andreytcho - баш по моята тема :)
19.02.2007 20:39
само дето не ми пука, много много важното е да има по малко катастрофи. кой как кара не ме интересува.

с последното ми гадже постоянно се карахме за моя стил на шофиране, а когато и давах ключовете тя да кара, почна да мрънка уморително било, скучно било , бля бля

както и да е, искам и аз веднъж да съм с мацка шофьорка и да каже искам да те изчукам на задната седалка, защо все ние да сме "шофьорите"
цитирай
2. nakom - пълни
19.02.2007 21:00
глупости ;-)
цитирай
3. sunset - Само не мога да разбера...
19.02.2007 21:09
...защо толкУз народ има Шумахер като еталон за добър шофьор?!?!?! И всъщност за кой от двамата става въпрос - за Михаел или за Ралф??? :)))

А иначе съм съгласна, че и сред двата пола има и добри, и лоши шофьори.
цитирай
4. nio - Шофьор като професия определено не ...
19.02.2007 21:28
Шофьор като професия определено не е женска професия.Шофьора не е само "карач" ами и "поправач".

А относно шофирането на личната кола...
Шофиране се учи с каране.Кой каквото да ти разправя практика и пак практика.
Освен това значение има и манталитета.Като си простак в живота,няма начин да не си простак на пътя.Селенията и простотията за съжаление не е "притежание" само на един от двата пола.

Срещал съм и страхотни шофьорки както и абсолютно неграмотни шофьори.
А и ако се удряш с вратата в главата като я отваряш,едва ли ще станнеш добър шофьор.Просто си има хора и от двата пола които са зле с координацията.

Причината за лошата слава на жените по пътищата е основно факта че карат рядко семейната кола.Поне така е в повечето семейства.
цитирай
5. mobo - причината са лошата слава на жените по пътищата
19.02.2007 21:42
са .... жените по пътищата.
може да е само мой личен опит и всъщност всички жени да са се наговорили срещу мене и да ми налитата с всякакъв калибър автобмобили за да ме сгазят. сигурно съм неустоим, ама добре че съм и с бързи реакции. и скромен.
показателно за истинността на конспирацията е че точно докато слушах за тази кампания по радиото на 3 пъти си видях живота на лента, трите пъти съучастника в унищожението ми щеше да е жена. последната ми махна извинително на следващия светофар с перфектния си маникюр и 40 секунди след това отново опита да нахълта при мене, без да е слязла от свойта кола.

абе сигурно причината е в мен.
цитирай
6. tessy - пакостника,
19.02.2007 21:44
не е хубаво да се пръскат хората с вода. Имах едно гадже, което обожаваше да го прави... докато един ден не се случи точно на него, отивайки на диско (което ще рече прилежно изтупан). Дано не ти се случи и на теб.
Не мога да коментирам плюсовете и минусите на шофьорлъка, тъй като не съм шофьор.
Поздрави...
цитирай
7. mery67 - Смея да кажа че има и добри жени шо...
19.02.2007 22:12
Смея да кажа че има и добри жени шофьори.Нека не звучи нескромно но смятам че съм една от тях.Ежедневно съм в градския трафик- работатами е такава че шофирам непрекъснато по време на работа.
Това няма как да не води до усъвършенстване на навиците и умението да си добър водач.Това включва не само управлението на автомобила но и културата му и отношението към останалите водачи на пътя.
Смятам че деленето на мъже и жени в това отношение е условно.Много зависи от човека.
цитирай
8. pakostinka - Андрейчо,
20.02.2007 09:04
ти говориш за друг тип шофиране, по-скоро за оседлаване и яздене, ама ако не го беше нашравил, щях да реша, че не си ти... :)))
Само да изкажа скромното си мнение, за това, което го искаш, не е нужно жената да кара, необходимо е само да сте в една кола :Р

Наком,
сигурно е така... може би си прав... за себе си :РРРР

Сънсет,
даже бях забравила, че са двама... аз го давам за пример, щото само него знам /в случая говоря за Михаел :)))/... а знам и Сена, ама той не е много удачен пример :)))

Джаба,
за отнемането на книжката, след определена възраст и аз съм "За", защото тогава вече по пътищата наистина става страшно... а ако не псуваше поне, нямаше да си мъж-шофьор :)))

Нио,
дпбре де... съгласна съм с теб... не можем да поправяме, ама както забелязвам не се и натискаме да се научим или пък да бъдем професионални шофьори на тирове и автобуси :))) /е има изключения, ама и на мен са ми малко странни - познавам жена, която кара трактор... професионално... един път и аз на село го подкарах, ама мъжете много бързо ме свалиха от управленското място, защото имало риск да го обърна - представяш ли си ? Ау, възмутена съм :)))/
За лошата координация на представителите и на двата пола те подкрепям, а аз семейната кола я карам обикновено, когато братлето или таткото са употребили алкохол, даже в някои случаи трябва да премина през доста препятствия, за да уверя брат ми, да ми даде да карам скъпата му, гъзарска кола... оф.... :)))

Мобо,
причината е в теб... просто си магнит за жените, особено за тези по пътищата :)))

Теси,
аз го правя само с хора, които вървят по средата на улицата, за да им напомня и покажа, че има и тротоари... знам, че не е хубаво, ама като видя такъв пешеходец и звяра в мен надделява... не мога да устоя... иначе и мен доста са ме пръскали, ама шофьори като твоето гадже... ей тъй, за кеф... аз обаче обещавам да се въздържам, колкото мога..
Поздрави и на теб :))))

Мери,
права си, че деленето е условно, но все пак мъжете са онези, които в повечето случаи казват "Негър скиор и жена, добър шофьор - няма" и даже се кефят... аз също смятам, че полът май вече не играе толкова много... не чак толкова много :)))


цитирай
9. chris - разбира се ,
20.02.2007 09:19
че кампанията е дискриминационна , само че спрямо МЪЖЕТЕ , тъй като въпросните привилегийки и подаръчета по дефолт се дават само на жени-шофьори.
къде ти е прочутата женска интуиция да схванеш спрямо кой пол е дискриминацията тука?
цитирай
10. pakostinka - Прочутата ми женска интуиция си е тук,
20.02.2007 21:18
но понеже е женска вижда дискриминация, спрямо жените... а подаръците са си подаръци... дамите ги обичат... нищо че са някакви тунунги и не знаят как и за какво да ги използват :))))
цитирай
11. andreytcho - хихи
20.02.2007 21:50
ама че си сладка, ще те изям без тунинг :))
цитирай
12. pakostinka - Хихи,
20.02.2007 23:23
благодаря, ама ти много моми искаш да ядеш :))))
цитирай
13. streetsmart - Сериозно, мисля че е въпрос на манталитет
21.02.2007 07:20
И дори има нещо общо с феминизма. В Англия, където жените тотално са забравили да играят ролята на слабия пол, само жена ще ти отнеме предимството на пешеходна пътека - твърдя, че извадката ми е представителна :) Мъжете са много по-стриктни и внимателни. У нас... го правят и двата пола :)
Забелязала съм, че жена отнема предимство (на пешеходец или друг шофьор) по невнимание или защото си мисли, че като дама ще и отстъпят ред :) Мъжът го прави от чиста злоба, е, понякога спортна.
Иначе и аз не се смятам за прекрасен шофьор, особено ако мъжът до мене е такъв - колко по-лесно е да погъделичкаш егото на мъжкаря и да подремнеш на дясната седалка, докато той се справя с трудностите на живота :)))))
цитирай
14. pakostinka - Ако трябва да бъда честна,
21.02.2007 23:31
аз съшо смятам, че е въпрос на манталитет... сигурно си права за жените в Англия - не съм била там, но пък моята представителна извадка е от тук - от България, ама тълкуванието и е много субективно и си го признавам :))))
А иначе това за прекрасните шофьори-мъже и аз го обичам, защото най-обичам докато мъжът кара колата, аз да си чета списания на глас и да ги коментираме... любимо ми е, въпреки че понякога определено разсейвам :))))
цитирай
15. pavlof - :)
02.03.2007 21:01
http://slackpack.net/?q=node/515
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1938232
Постинги: 371
Коментари: 5299
Гласове: 12170