Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
14.02.2007 19:32 - Айде да поразвенчаем малко мита за Св. Валентин и да поразсъждаваме рационално,а?
Автор: pakostinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 7590 Коментари: 37 Гласове:
0

Последна промяна: 14.02.2007 19:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Ах, този 14-ти февруари….

Навсякъде около теб е пълно с разни влюбени двойки,  червени балони, плюшени мечета, които сдържат сърца, и всякакви кичарски купидончета, които се опитват да ти вменят усещането за уникалност на деня… да, ама на мен ми вменяват само и единствено увеличена доза цинизъм и отвратеност.

Няма начин да не е така… на всички витрини на магазини са се окумили грозни сърца…цветовият фон, тенденциозно е подбран в червено и всичките му нюанси, а на някои магазини има и залепени купидончета с памперси, които като видя и се плаша, ама направо настръхвам… не искам да ме целят тези Купидони. Те са метро сексуални със спирала и с памперс на зелени петна. Тези специфични петна наподобяват сериозна кожна зараза, избила под памперса и имам усещането, че тоз малък Амур, може така да ме зарази, че на сутринта да се събудя с огромно количество избили по тялото ми херпеси….та, така…

Има и много хубави неща в днешния ден… едва 15.00 часа е, а аз вече подобаващо съм се натаралянкала. Защо ли? Ами защото една колежка черпи за задомяването на дъщеря си и дегустацията на 27-годишната ракия беше задължителна. Лелеееей , колко яка ракия… като се замисля, че и мен ме чака такава и че докато ме дочака, сигурно ще е станала на 100 години, чак започвам да преглъщам жадно J… след ракията, преминахме на червено вино, защото така повелява българския празник, който аз, като един циничен самотник празнувам… а после…ми после имаше едно телефонно обаждане и се оказа, че се е появило едно малко бебе… ма много малко  - само 2.300 кг. …бебе, което се е родило днес и също така подобаващо на случая се наложи да вдигнем чаши и за негово здраве…

Наздравиците и сладките приказки за политика, гражданско общество, фондонабиране, конференции и международни пътувания ми дойдоха много добре…толкова добре, че в един момент усетих как ципата на цинизъм, с която бях увила сърцето си, започна да се пропуква…да, ама я усетих на време и не позволих това да се случи.

Сега, прилично опиянена, искам да попиша малко глупости за Свети Валентин, защото аз наистина ненавиждам този празник…малко като 8-ми март ми е…пошъл и лицемерен…

Какво имам в предвид ли? Ами имам в предвид, мили дами и господа, че има неща, за които всеки един от нас трябва да се сеща непрекъснато /в момента правя лирическо отклонение към мисълта „Думам ти дъще, сещай се снахо”/ и ако момчетата и момичетата не се сещат и не мислят за половинките си по подразбиране, този празник си е като елементарно измиване на ръцете – с роза, нещо плюшено, специални секс-атрибути, или каквото и да е.

Всъщност... снощи мятах коктейли с един мой приятел, който категорично ми заяви, че няма да купи нищо на половинката си и че той и бил достатъчен подарък. Аз, като една романтичка, която изисква внимание и специално отношение непрекъснато / е, не 24 часа в денонощието...може да са само 4 и позволявам да не са ънблок J/, бях разстроена, разбира се и пледирах за закупуването на подарък, но уви...не ми се получи и ударих на камък J

Днес, докато гледах множеството забързани мъже, които носеха цветя, балони и разни вина се замислих, че може би е прав. Защо е нужно да се подаряват подаръци? Може ли една бутилка вино на св. Валентин да бъде израз на любовта, която изпитваш към някого? И ако пиеш вино, с любимия/ата само на 14-ти февруари, какъв е смисълът да сте заедно? Всички ще кажат, че това е един ден, в който се почита любовта и се прави реверанс към това топло чувство, ама ...нъцки...  аз не мисля, че е точно така. Миналата година си поиграх и порових, за да разбера от къде идва връзката между свети Валентин и любовта и познайте каква беше изненадата ми, когато разбрах, че името на този светец-лечител, не се свързва с любовта и че връзката не е упомената в нито един исторически документ. Не само това, ами празнуването на 14 февруари, даже е заличено от църковния календар, защото не било хубаво да се поощряват разните му там митове и легенди… като се замисля, това е една изключително комерсиална дата и евала н онзи, който е стигнал до извода, че може да подмами хората и да ги накара да купуват смешни подаръци в несвяст. Всъщност, този празник доказва, колко малко е нужно, за да накараш милиони хора по света да пощуреят по нещо измислено.  Ми то си е много яко... ръчно написаните послания, са сменени от масово произведени картички, а подаръците... тези измислени подаръци са навсякъде и не само това, асортиментът от стоки  се обогатява непрекъснато и днес, се предлага изключително голямо разнообразие от кичарски подаръци /даже пакети/, като в повечето случаи... влюбените хора изкупуват всичко що има сърце по него си...

Та същото е и на 8-ми март. Ма дреме ми, че има един ден в годината, когато мъжете ми обръщат специално внимание,  когато останалите 364 дни, ми бибиткат, блъскат и псуват...или ми подсвиркват...айде моля ви се... не на мене тия измишльотини...

Та, накратко... айде да пожелаем на всички влюбени да си се обичат всеки ден, а не само на 14-ти февруари... да се чувстват обичани всеки ден, а не само на 14-ти... да си го показват всеки ден, а не само на 14-ти... да преоткриват света заедно всеки ден, а не само на 14-ти... да се гледат в очите непрекъснато, а не само на 14-ти....  а на всички, като мен ще кажа...айде наздраве, за зарязването на лозите...за свети Трифон, който според легендите си е отрязъл носа, докато зарязвял лозето...

ПС. На 14 феврури 2003 е умряла и овцата Доли... дали ще бъде канонизирана като първата клонирана овца и  поредното доказателство за непорочното зачатие и дали ктолическта църква ще я обяви за св. Доли, щото виж този празник бих празнувала. Има много хора, на които бих подарявала с кеф овце... :))) 

Айде усмивки и нека се обичаме...всеки ден.





Тагове:   малко,   мита,


Гласувай:
0



1. piccola - ти пакостливо същество,
14.02.2007 20:09
постинга ти и песента....сложиха усмивка на муцунката ми днес, за което ти благодаря!
и наздраве!:)
цитирай
2. анонимен - viki02
14.02.2007 20:24
Praznika si e hubav, vseki vlaga v nego svoi smisal. Ideiata e bila da podseshta, che liubovta e po-silna ot zabranite! Opit da se obedini tsialata zemna liubov sreshtu litsemerieto, ako shtete!
цитирай
3. blagorodnik - Бива си те
14.02.2007 20:26
Харесва ми стила ти на писане. Продължавай в същия дух, но и внимавай със цинизма - наклонена плоскост е.
цитирай
4. tanque - ***
14.02.2007 20:33
Ох, тази песен ми пълни душата:)) Благодаря:)
цитирай
5. анонимен - за Св. Валентин
14.02.2007 20:44
Преди имаше един готин лаф- комунистите измислиха любовта, за да могат да ебат безплатно. Във връзка с днешния "празник" ще кажа, че еврейските търговци измислиха ебането на Св. Валентин, за да правят пари.
цитирай
6. krk1972 - Съгласен съм с теб, че един ден вн...
14.02.2007 20:45
Съгласен съм с теб,че един ден внимание не заменя цяла година,а пък аз съм християнин и си празнувам СВ.ТРИФОН.Затова наздраве
цитирай
7. анонимен - дойдохме си на думата, крк
14.02.2007 20:56
Е Трифон вече си е сериозна работа, истинска народна традиция и обичай! И тъй като отваряш дума за християнство, ще си позволя да вметна като езичник и горещ поклонник на старите арийски богове, че култът към виното няма нищо общо с еврейската измишльотина, наречена християнство, а самият Трифон не е някой друг, а древният бог Дионисий, пребоядисан от християните с цел печелене на популярност.
цитирай
8. анонимен - А нашата приятелка Пакостинка о...
14.02.2007 21:03
А нашата приятелка Пакостинка отново е проявила възхитителна интелигентност и здрав природен инстинкт, като казва, че любовта не е еднодневка, нито пък базар на кичозни артикули за масова разпродажба. Моите адмирации към момичето!
цитирай
9. анонимен - :))
14.02.2007 21:13
О,йе!! Наздраве за идеята - празникът на овцата Доли ми легна на сърце..А постингът ти е като балсам за изтощеното ми от светивалентинска простотия същество.Поздрави!
цитирай
10. boyoto - Мда
15.02.2007 00:03
чета и търкам очите си. Чета си мислите. Пакостник, покорно благодаря!
цитирай
11. marsfreak - Кој не може идеално се задоволува... перорално
15.02.2007 03:28
Ова со Валентиново му доаѓа нешто слично како со моцарт-куглите. Оној кој не умее да го восприема Амадеуса музикално, се задоволува со тоа да го консумира - перорално.
Честитки до авторката за нејзиното остроумно поигрување со митот за безгрешното зачнување. Блажената Доли од Светата Колба ќе си дојде тамам на местото на исцелителот Св. Валентин, токму како што чоколадните срца ја замениле страста, а винската замелушеност се топори на местото на љубовната лудост!
цитирай
12. andreytcho - добре си написала :)
15.02.2007 06:15
очаквах повечето неща ама сравнението с херпеса, дойде малко от ЛЕВО и ме изненада.

ХАХА
цитирай
13. mitko7691 - Страхотно!!!И на мен ми идваше да ...
15.02.2007 14:05
Страхотно!!!И на мен ми идваше да напиша вчера същото (в никакъв случай толкова изразително,както теб),но ме хвана страх да не ме вземат за някой женомразец или цинция на когото не му се купува едно плюшено мече с червани сърчица :))))))
цитирай
14. candysays - Абе приятелю, falkner, имам доста забележки по това...
15.02.2007 14:43
...дето си го писал по-горе в един коментар: "И тъй като отваряш дума за християнство, ще си позволя да вметна като езичник и горещ поклонник на старите арийски богове, че култът към виното няма нищо общо с еврейската измишльотина, наречена християнство, а самият Трифон не е някой друг, а древният бог Дионисий, пребоядисан от християните с цел печелене на популярност.", но ще кажа само две неща:

1. "древният бог Дионисий" малко се е разминал със "старите арийски богове", щото си е абсолютно древногръцки (справка- ако искаш прочети нещо на Ницше по въпроса за Аполон и Дионис- нали си фен на всичко немско...;), не че си го обявил за арийски бог, ама не си и пояснил никъде че е древногръцки, та де да знам- да не вкараш някой в заблуда...

2. Хайде, моля те, да не обиждаш така безцеремонно християнството (най-малкото защото живееш в христинска страна, и повечето и жители са по-малко или повече християни...), наричайки го "еврейска измишльотина". Мрази си евреите колкото искаш и ги презирай, но поне не бъркай така грубо нещата... "Еврейска измишльотина" можеш да наричаш ЮДАИЗМА, не и християнството, което е СВЕТОВНА РЕЛИГИЯ, и има твърде малко общо с евреите, и много, много общо с човешкото във всеки човек по целия свят...

П.С. Пакостинке, извинявам се за това отклонение, но исках да поясня тези неща на falkner, срещу който всъщност нямам нищо против, не ме разбирайте погрешно, просто не мога да търпя битуването на неистини в пространството- реално или виртуално....

Поздрави на всички :)

цитирай
15. bambola - ne znaesh kak me podeistva tazi pesen....:)
15.02.2007 22:55
ot zemiata na tezi dvama ludi, kam moita, kadeto si ti ...:) izvinime no ne mojah da procehta postat celia....:)

14 februari za men e rabota do dupka :)
цитирай
16. анонимен - Към Канди
16.02.2007 00:35
С извинение към авторката на блога, че пренасям разговорите си с други хора тук, ще обясня на канди, че старите гърци са арийци; това се отнася с най-голяма сила спрямо дорийските гръцки племена, които според преданията са дошли от север (откъм митичната страна на хиперборейците, тоест обитаващите севера), и със своите военни добродетели и превъзходна култура на "желязото" са наложили образцов обществен ред в Балканския юг. Справка- идеалната държава на спартанците, които са дорийско племе. Държавата им е по същество първична национал-социалистическа, тоталитарна и расова структура.
За отношението на гръцкия пантеон и религиозна култура спрямо съвременността съвсем оправдано споменаваш Ницше, но следва да уточниш, че този пантеон е изцяло индоарийски и няма нищо общо със семитската расова и културна общност.
цитирай
17. candysays - Ой, добре...Приема се... :)
16.02.2007 10:23
Просто някак не ми се връзваха древните гърци с арийците, но явно имат нещо общо... :) Във всеки случай тук няма да споря и приемам мнението ти, защото усещам че имаш доста по-подробни и задълбочени знания в областта на историята, която- признавам- никога не ми е била особено любим предмет, макар че тъй като е хуманитарна наука, доста време се е наложило да й отделя... ;)
И като прочетох отговора ти към мен, се замислих, че вярно спартанците (особено) напомнят с нещо на национал-социалистите... За тях зная например, че по-хилавите и слаби деца направо са си ги хвърляли в някаква пропаст да умрат, вместо да се занимават да ги отглеждат, защото са искали да имат в обществото си само здрави, силни воини- независимо мъже или жени, доколкото знам... Но това е друга история... Полисната култура наистина е залегнала в основата на западната цивилизация, това поне е безспорно. Но нещата постоянно се променят и развиват, за добро или зло...

Пакостинке, и аз ти се извинявам за нашия задочен спор тук, нямащ общо с темата на постинга ти, но вярвам- ще ни разбереш и няма да имаш нищо против ;)
цитирай
18. анонимен - Стига де,
16.02.2007 12:51
не опорочавайте празника на любовта с национал-социалистически арийци от древността и хвърляне на хилави бебета в пропасти!
цитирай
19. анонимен - falkner
16.02.2007 12:54
e vliuben v pakostinka.
цитирай
20. candysays - :))))
16.02.2007 12:58
Е, тука вече ми стана забавно..... ;)

П.С. Анонимните винаги се мешат там, дето не им работата.... Затова и ги забраних в моя блог, и си реших отраз проблемите с техните идиотски коментари....
цитирай
21. andreytcho - :)))
16.02.2007 13:02
само така кенди, идиоти !!! всички знаем че аз съм влюбен в пакостинка.

сладурана
цитирай
22. candysays - :)))))))))
16.02.2007 13:11
andreytcho, тука вече широко ти се усмихвам... това е новост за мене (че си влюбен в пакостинка, де ;)

thanx за подкрепата срещу армията на анонимните, върлуваща непочтено из блога..... ;-)))))
цитирай
23. pakostinka - Лелей,
16.02.2007 14:25
какво се случвало в блога на Пакостинка, докато нея я върти шайбата на работното и място...тцтцтц... искам да кажа на участниците в дискусията за арийци, спартанци и национал-социалисти, че са извинени, ама да не се повтаря... надявам се да сте се разбрали :)))

По отношение на влюбването... ма направо съм изумена и изчервена... ах, Андрейчо... смути мъ... и се разтреперах под напора на милите ти комплименти :РРР... ма и ти си сладур, нал знаиш :)))
А за анонимните и ограничаването им... скоро ще е, ама да видим кой ще е онзи, който с идиотския си коментар ще прелее чашата, ще го изстрелям при майка му и ще забраня коментари от такива страхливци...

ПС. Айде догодина всички да празнуваме за овцата Доли, нищо че няма да е канонизирана :)))
цитирай
24. candysays - Непременно (за овцата Доли- от сърце!) ;)))
16.02.2007 14:41
П.С. И обещавам- няма да се повтаря ;-)) (туй с дискусиите, де...)
цитирай
25. анонимен - За наш късмет Овцата Доли е умряла ...
16.02.2007 21:47
За наш късмет Овцата Доли е умряла тъкмо навреме, та да не даде исторически шанс и сред овцете да се появи Месия и Спасител на техния вид, който да поведе борба за овчето освобождение от човешко робство. Да не отварям дума пък за коч-байрама, че нещата съвсем ще загрубеят.
цитирай
26. tessy - относно празника
17.02.2007 00:00
не съм влюбена в момента, даже напротив, но предпочитам Св. Валентин, отколкото Трифон Зарезан. Може би, защото не пия, а и пияни хора взех да не понасям...
Поздрави...
П .П. Добре, че тук няма Трифон Зарезан...
цитирай
27. krk1972 - Не е задъ лжително да ПИЕШ за да се ...
17.02.2007 11:42
Не е задъ лжително да ПИЕШ за да се веселиш
цитирай
28. pakostinka - Falkner,
17.02.2007 13:27
искрено ме разсмя с овчия месия... представяш ли си, огромни стада овце на война срещу хората... ако беше станало така... коч-байряма щяхме да го празнуваме всички...т.е. хората, които изповядват всякаква религия, щото да се спасим от овчото нашествие /не, че сега няма, ама тези овце са с човешки облик и ходят на два крака/ :)))

Tessy,
аз също не обичам пияни хора, но ще се съглася с krk1972 от части... мисля си, че можеш да пиеш, но да не се напиваш и определено не е задължително да консумираш алкохол в несметни количества, за да се забавляваш... поне аз така мисля :)
цитирай
29. dimitko - Добър постинг,
18.02.2007 13:56
забавен, продаваем, добре написан. Малко обаче ми прилича на "за и против чалгата", леко комерсиален. Никой на никого не е опрял нож в гърлото, и никой никого не принуждава да празнува. Ако искаш го правиш, ако не искаш - не го. Съгласен съм, че любовта може да се празнува всеки ден. Но по същия начин можем да празнуваме Денят на София всеки ден, денят на Севлиево, а и Рождество. Всъщност опитвам се да кажа, че критика може да търпи всеки "празник", а не само 14-ти февруари и 8-ми март. И с нетърпение очаквам да изкритикуваш... каквото решиш ...
цитирай
30. pakostinka - Благодаря,
18.02.2007 18:47
за комплимента... не съм казвала, че са ми опирали ножове или че са ме заставяли... и знам, че е въпрос на личен избор...
По въпроса с празниците, така е - критика, могат да търпят не всички, но доста празници. Аз, обаче исках да критикувам тези двата, защото са особено комерсиални и ми избождат очите... не съм искала да бъда обективна, никога не съм си го поставяла за цел, нито пък съм искала да критикувам всичко... само това, което ме дразни :))).. а днес решавам да не критикувам :)))
цитирай
31. dimitko - За нищо!
18.02.2007 19:22
Добре, тогава кажи кои празници не търпят критика, за да ги празнуваме!
цитирай
32. pakostinka - Е ти пък,
18.02.2007 20:56
юркаш ли ме нещо не мога да разбера? Единият от тези празници е рожданния ми ден... и само това ще ти кажа... ми пръкнала съм се един път и в един определен ден... не мога да го празнувам цяла година... както и ти и всеки един човек, междувпрочем... пък ти можеш да си празнуваш и тези дето търпят критика... моля, не те ангажирам с мнението си :)))))
цитирай
33. dimitko - Виж,
18.02.2007 21:04
като чета тоя постинг, си те представям как на 14-ти февруари си застанала на прозореца си, гледаш някакви хора, които минават долу по улицата, носят балонени сърчица, усмихнати са и се радват един на друг, а ти пушиш и ги гледаш надменно, защото са се поддали и са се оставили на комерсиалната вихрушка на празника, което те кара да ги съжаляваш, защото не проумяват, че са жертва на глобализацията.

За това ти реагирах така. А пък и не мога да устоя да не те захапна малко ;)
цитирай
34. pakostinka - За захапването - разбрах,
18.02.2007 21:12
ама не ги гледах надменно от прозореца, а докато вървях по улиците и срещахме погледите си... освен това ги съжалявам не само, защото са жертва на глобализацията, но и поради други причини, но както вече споменах... днес съм усмихната и добра и няма да ти позволя да ме подхлъзнеш отново :)))
Усмифки, Миташки :)))
цитирай
35. georgiev - Трифон Зарезан
25.02.2007 23:21
Като православен християнин на 14 февруари празнувам Трифон Зарезан.
А на всички влюбени желая живот и здраве.
цитирай
36. анонимен - MkJhmHHPboW
26.10.2012 17:49
7UV577 <a href="http://xeixscpclcku.com/">xeixscpclcku</a>, [url=http://mjhxfieavbqe.com/]mjhxfieavbqe[/url], [link=http://outmofgjsjzq.com/]outmofgjsjzq[/link], http://arucfqrludlz.com/
цитирай
37. анонимен - fedQrBfkPfwAGOyk
26.10.2012 21:56
q7Mv5t <a href="http://skvvopoagmsy.com/">skvvopoagmsy</a>, [url=http://tojzezjvncqg.com/]tojzezjvncqg[/url], [link=http://twdtbhxwqtnm.com/]twdtbhxwqtnm[/link], http://uculszfsxozm.com/
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1938176
Постинги: 371
Коментари: 5299
Гласове: 12170