Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
02.02.2007 11:57 - Вампири, кръвопийци и ползата от тях...
Автор: pakostinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4276 Коментари: 7 Гласове:
0

Последна промяна: 02.02.2007 12:08


Хмммм....Мейчето ми метна една ръкавичка и провокира съзнанието ми да започне да се вихри в посока, която е доста необичайна за мен...накара ме да си мисля не само за вампирите и кръвопийците, но и за ползите от тях.

Добре де, на първо четене ползите са никакви...да, ама на второ четене открих разни работи между редовете, а на трето – направо ме зашлевиха и шамаросаха, а сега бузките ми горят и се чувствам почти като жигосана от откритата от мен истина J.

 

Не искам да давам дефиниция на вампир, защото всички знаем историята на граф Дракула, който в действителност е носил не толкова помпозното име Влад Цепеш и който всъщност си е бил един обикновен човек, който е страдал от специфично заболяване на кръвта... то май не е ясно дали е това, защото теориите са много, а аз не съм си актуализирала базата данни от поне едно десетилетие.  Всъщност, Дракула е стандартния и стереотипизиран образ, на вампира – аристократ, който се забавлява, пирувайки с подчинените му селяни. Често обаче забравяме за другите вампири...за тези, които съществуват и в нашия фолклор, за онези, които възкръсват и стават от гробовете си и които са обикновени селяни, възкръснали, за да търсят отмъщение. Имаме много поверия за това как да предпазим, покойник от вампирясване – да няма открити огледала, да не го прескочи котка, на гроба му да се засее чесън и т.н. Всички знаем и за това, които са методите за борба с вампирите – светена вода, кръстове, чесън, забит в сърцето кол. Имаше и още една теория за вампирите, която датираше някъде от 4-5хилядолетие пр. Хр.  И беше свързана с някакво отмъщение и вселяване на нематериален дух в материално тяло, като резултатът е добре познатият ни вампир, който се размножава, пиейки от кръвта на другите и т.н.

 

Та по същество да я подкарам. Каква може да е ползата от един вампир за обикновените хора като мен? Хм...ми сещам се за няколко неща, но ще подходя от позицията на скептик, т.е. от позицията на човек, който не вярва във вампири:

 

1.      Една от основните ползи е свързана с умението на човешкото съзнание да преекспонира нещата и да вярва на слухове. Историята на г-н Цепеш показва, как един болен човек може да се превърне в зловещо чудовище и то само защото странния цвят на кожата и кръвта му, не могат да бъдат обяснени по друг начин. Най-важното нещо, което си мисля в момента е колко силно ние, хората, се нуждаем от обяснение за всичко и колко наивно вярваме на всякакви измислици. Сещам се за типичният ни лаф – „Ходи обяснявай, че нямаш сестра и че не е курва”.

2.      Приказките за вампирите, които заразяват, мистиката около начина на вампирясване и методите за борба с тях, формират едни много полезни нагласи сред обикновените хора, които са релевантни за всичко в живота ...та казано по-просто – има едни същества, които имат силни, но имат и слаби страни. Най-важното за всеки един обикновен човек е да знае кога да нападне, за да се защити и кога просто да се скрие. Та не са ли и отношенията с буржоата именно такива?

3.      Стават част от националния фолклор, а после се превръщат и в градски легенди и определено са средство за печелене на пари, ама на много пари. Дори аз искам да отида в Трансилвания и да видя замъка на Дракулчо...ама никой не ми се връзва...все още J

4.      Историите и приказките за вампири показват, че въпреки, че са такива те могат да обичат и имат сърца, които са  и най-слабите им места и че всеки един Дракула си има своята контеса, а в „Интервю с вампир” врътката с любовта беше още по-сложна. Всъщност това е един по-съвременен и малко по-жесток вариант на приказката за „Красавицата и звяра”...и обикновено любовта побеждава или убива...защото пронизва сърцето, а при вампирите то определено е чувствително и крехко.

5.      Мистиката и теориите, които не са доказани или отхвърлени създават вълшебен ореол и въвличат много хора...провокират авантюристичния им дух и ги карат да стават изследователи и откриватели и да тръгнат по следите на най-възвеличаваните вампири.

 

Има една теория за вампирите, която аз когато бях малка и четях ми хареса. Ставаше въпрос за това, че вампири, такива каквито си ги представяме в буквалния смисъл...съществуват. Те обаче, не притежават свръхестествени сили и способности. Те просто изпитват сексуално удоволствие и достигат почти до оргазъм когато пият кръв. Имаше и едни други случаи, в които по време на сексуалния акт единият от партньорите смуче кръв и така достига по-лесно до оргазъм.

                  Имаше и много други теории – че ставаш по-мъжествен, когато пиеш кръв, че се подмладяваш, че можеш да излекуваш всичките си болести и т.н.

Аз определено приемам тези теории, както и онази за рядкото генетично заболяване, при което избиват кучешки зъби или пък за друго заболяване, при което кожата става свръхчувствителна към светлина...но не вярвам на научнофантастичните филми...не вярвам в безсмъртните вампири, които заразяват с ухапването си...някак си...не ми се връзва...твърде рационална съм J..има много теории и за енергийните вампири...аз обаче смятам да приключа с вампирите, защото са наистина необятна тема и възнамерявам да отида към още по-необятната такава – кръвопийците....

 

Вампирите, са само една част от видните членове в този популярен клуб J. Има много кръвопийци  - пиявици, буржоа, върколаци, комари, политици...милионите гадинки, които си живуркат по нашата кожа и в нашия организъм.

Така – кръвопиец номер 1 за мен е великата ПИЯВИЦА. Винаги, когато се каже тази дума и си спомням за хилядите случаи, в които се е пускало кръв на болните от треска и как за това са били използвани малките и ненаситни гадинки. Не знам дали сте виждали такива гадинки отблизо, но наистина са гнусни. Спомням си часовете по биология, когато правихме дисекции и аз имах честта да бъда убиец на един кръвопиец. Още си спомням как изглеждаше малкото членестоного – беше слузесто /аз настръхвам от всичко слузесто/ и имаше по-светъл корем. Както и да е...спомням си смукалото и едни такива джобчета, които имаше, за да складира там събраната кръв. Гррр....момент, само да изляза от собствените си изживявания и спомени...та интересното при пиявицата, като кръвопиец е че това е единствената храна, която може да поема. Когато я дисектирах за мен беше много интересно да разбера, че има в слюнката си, или каквото и да е специални химични съединения, които пречат на кръвта да се съсирва и така малката нагла пиявица може да си цоца яко и на воля...ей, нагляри са тея пиявици, да знаете.

Ползата? Наистина помагат при лечението на някои заболявания....май J

 

Вторият вид кръвопийци, които искам да ви представя са политиците. Още от далечното минало, когато сме били част от Османската империя и сме били под турско робство...ох извинете, присъствие е имало наложен кръвен данък, който на места се е наричал „кръвнина”. Всички знаем какво е представлявал, но понеже днес е един наистина свързан с това ден искам да кажа  и да обясня...за по-младите или за тези, които са бягали от часовете по история. Та в миналото, е имало наложен данък на немюсюлманите да дават децата си да служат в турската армия, които след запознаване с военната идеология и качествено промиване на мозъците са се идентифицирали като турци и са избивали родителите си. Това е била много странна политика, която е приличала много на мобилизационната такава и ако мога да кажа е изключително мъдър ход, в посока „асимилиране” на българите. Та от тогава е останало името „кръвен данък”, а хората които са го вземали тогава са били кръвопийци и са били политици.

                  В съвремието нещата не са се променили особено – политиците отново изпиват кръвта на своите избиратели, но не го правят в буквалния смисъл, а посредством високи данъци, акцизи и арогантност. Изцеждат последните капчици живот и кръв от баба Пена и дядо Гатьо и с тях си купуват БМВ-та или апартаменти...и много други неща....така, че нещата не са се променили особено много....

                  Ползата от тези кръвопийци...аз лично не я виждам...сигурно съм твърде афектирана и фрустрирана....

 

Третият вид кръвопиец, за който се сещам е свързан с вица:

-         Кръвопиец с две букви

-         Ob…

Мда, вчера един мой приятел за пореден път ми разказа вица за това, че същество, което кърви всеки месец, пък не мре не е човек....не искам да изпадам в полемика за това кой е човек и кой не....не искам да говоря и за това кой е по-добър – мъжа или жената и т.н.

Искам само да кажа, че независимо какъв е размера на тези кръвопийци, независимо дали са нощни, дневни, ежедневни, с крилца, с копринено покритие, ароматизирани и т.н.....това са кръвопийците, които лично на мен са ми най-полезни, а смятам и на всички жени...така че....вампири, пиявици и политици...изчезвайте от живота ми...искам си  само тампоните J

 






Гласувай:
0



1. vanguard - Радост,
02.02.2007 12:20
само една приятелска забележка....пиявиците не са членестоноги.
Поздравления за професионалната разработка по темата. :)))
цитирай
2. pakostinka - Пацо,
02.02.2007 12:24
благодаря...ама какви са тогава? Нещо май съм го пропуснала това между ушите си...
А и мерси за положителната оценка :)))
цитирай
3. анонимен - пиявицата
05.02.2007 11:41
е прешленест червей :)
цитирай
4. анонимен - :)
05.02.2007 19:00
Гледам .. добре си развила темата ми! :-)))

Емоционални вампири, кръвопийци! Колкото и да боли по време на операцията (тъй като упойка нема) .. полза можеш да извлечеш от всичко :)
цитирай
5. pakostinka - Благодаря за информацията за пиявицата,
17.02.2007 13:59
а Мейче... винаги и от всичко има полза... знам го :))
цитирай
6. анонимен - ирониятя може да е пагобна
20.10.2007 14:12
Миличка,и идея си нямаш с каква сила се захващаш. Не ме интересува,али някой ще ми повярва,но вече съм минавала по пътя на неверието и съм се убедила,че вампирите са нещо повече от мит-те са реални.Не се захващайте с това... Lovemusic_19@abv.bg
цитирай
7. анонимен - Аз също знам, че вампирите от мит...
07.04.2009 12:27
Аз също знам, че вампирите от митовете съществуват, без значение че някой няма да ми повярва.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1949294
Постинги: 371
Коментари: 5299
Гласове: 12170