Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.11.2006 12:36 - За достойнството ни, любовта и контрастите...
Автор: pakostinka Категория: Лични дневници   
Прочетен: 3269 Коментари: 23 Гласове:
0


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Днес се изненадах от реакцията на един свой познат. Сутринта, преди работа отидох да го видя и да му занеса кафе, тъй като той започва работа в 8.00 а аз в 10.00 и исках да си поговорим, да се полигавим и т.н.  От дума на дума...не се стърпях и го попитах дали още ходи с една мома, която аз определено не харесвам. Причините да не я харесвам са много, но най-основателната е че тя се пращи с всеки мъж, който и обърне внимание за повече от 5 минути и му изневерява изключително нагло...а и каквото и да си говорим – тъпо парче е /поне според мен/. Той се усмихна и ме попита, защо му задавам този въпрос, а аз отвърнах на тона му и се избъзиках, че ако я е оставил да го вземам аз. Той придоби съвсем различно изражение и ме попита: „Ма ти сериозно ли говориш?”... аз обаче като типичен олигофрен, на какъвто се правя много умело в моментите, в които не знам как да реагирам, продължих да се усмихвам и му казах: „Според теб как говоря?”. Той се усмихна и ми каза, че се ебавам с него, защото такава като  мен никога нямало да тръгне да се занимава с такъв като него...Аз се ококорих и го попитах каква съм аз, какъв е той и защо е решил така? Няма значение какво ми отговори и как го направи – важното е какво почувствах, а то беше че един мъж беше решил, че не е достоен за една жена и че той не я заслужава. Стана ми гадно...много гадно...какво ни кара да преценяваме по този начин и да се чувстваме незначителни? Дали това, което ни кара да мислим така е и нещото, което ни спира да бъдем искрени и да признаем чувствата си?

На какво се дължи преценката ни за това, кой е достоен за нас и за кого сме достойни ние? Дали  категоризираме на база социалните маски, които се използват или го правим на база визията и самочувствието, които се демонстрират пред нас? Какво ни кара да се чувстваме неподходящи и изобщо имат ли  място такива определения в човешките взаимоотношения? Аз смятам, че няма неподходящи или хора втора ръка – има хора, които с постъпките си са доказали, че ако си с тях ще страдаш и т.н., но не и такива, които по дефиниция са неподходящи. Развихрих мисълта си. Замислих се за класовото разделение и за това, че живеем в страна на контрастите. Дали класовото разслоение не се е прехвърлило в любовните отношения и не е станало една от причините за любовно разделение? Дали това разделение е причината за самотата ни и за усещането, че сме нещо повече от другите хора или пък че сме втора ръка и сме недостойни?

Ако е вярно, че любовта ще спаси света как ще се случи при положение, че започваме да я убиваме и да налагаме принципите на пазарната търговия и на капиталистическото общество? Дали сме успели да убием едно от най-съкровените неща в света, а именно любовта и кога сме превърнали материалните придобивки и социалния статус в нейна разменна монета?

И какво ще се случи, когато любовта си отиде и започне да се измерва не с броя спирания на дъха, а с материални и социални придобивки?

Не искам да живея в такъв свят. Искам всичко да е истинско. Искам парите да са средство, а не измерител и цел. Искам хората да се чувстват достойни и уверени в себе си. Искам да се постараем да не убиваме любовта...Ще успеем ли и дали не сме закъснели?

 




Гласувай:
0



1. outfaced - е може да е преценил
22.11.2006 13:12
несходство на характерите все пак ... не винаги е нужно да ходиш с някой ХХ дена/месеца, за да разбереш че не си пасвате и че няма да се получи ... не е въпрос на достойнство а на достатъчна информираност, познаване на другия и трезва преценка.

Оставаме на страна факта, че има случаи когато наистина слагате стена от маски, визия и демонтративно самочуствие, което най малото обърква отсрештната страна и създава грешно впечатление ... пък после "що само мачоси ми налитат, а не мога да хавана един нормален тип"
цитирай
2. анонимен - outfaced, понякога
22.11.2006 13:35
дори и без маски не можете да ни познаете ;)
цитирай
3. pakostinka - Мда,
22.11.2006 13:51
с изключение на случаите, в които наистина ни се късат сърцата - другите са забавни, защото дори да ви бяхме поставили за цел толкова да не ни разбирате и познавате нямаше да стане, както се получава докато се опитвате да ни разберете ...
А за несходството в характерите...може би си прав, но определено не беше това, за което ти outfaced говориш...а може би е...незнам...ох, всичко стана толкова сложно, а аз съм тоолкова проста :-)
цитирай
4. streetsmart - Е, има и такива,
22.11.2006 13:55
... които се свързват с партньор под нивото им, защото така им е по-лесно или пък им помпа егото. Не говоря за конкретния случай. Човешките отношения са много сложни, наистина, причини и обяснения всякакви.
цитирай
5. artanis - не мога да не отговоря
22.11.2006 14:11
Човешките отношения са много сложни ... ако човек живее във френски филм, или в български, който е като френските без нито един интересен момент. Американските филми са друго нещо :) В какъв филм предпочитате да живеете ВИЕ?

поздрави:
цитирай
6. pakostinka - Е не...
22.11.2006 14:15
и аз не мога да не отговоря, защото обичам френско кино...не ми казвай, че ако си гледал Амели Пулен не си си харесал нито един момент или Най-дългият годеж и т.н. Има много стойностни френски филми и много американски бози...аз обаче ако мога да избирам бих предпочела испански филм, защото там нещата са първични и истински или английски, защото всичко е забавно...но не бих избрала американски...с някои малки изключения американският филм е с ясно предначертан сюжет и финал, а аз обичам по-непредсказуемите и провокативни такива ;-)
Поздрави
цитирай
7. streetsmart - Ще си призная,
22.11.2006 14:20
че предпочитам американските. Именно поради опростената схема (в повечето случаи). Иначе животът винаги е по-непредсказуем от който и да е сценарий.
цитирай
8. ridiculous - А ти всъщност
22.11.2006 14:44
сериозно ли говореше?
цитирай
9. pakostinka - А ти кого
22.11.2006 14:59
и за какво питаш дали е сериозно?
цитирай
10. ridiculous - Питам теб,
22.11.2006 15:16
защото допускам, че ако този конкретен човек мисли, че по някаква причина си недостижима за него, вероятно и двамата участвате в някаква степен в създалото се у него подобно убеждение. Моята логика е следната: Това, че ти си изненадана да се натъкнеш на неговото убеждение, вероятно означава, че ти не си даваш сметка за това какъв е твоя принос към формирането на това убеждение. Един вариант е, че много усилено си се старала да създадеш впечатление, че вие сте си просто приятели. А причините за това могат да бъдат различни и противоречиви. Та затова зададох онзи въпрос, но не с идеята да ми отговориш, а просто като някаква мъничка и пакостлива провокация към размисъл.
цитирай
11. pakostinka - ми определено ме провокира...
22.11.2006 16:53
..и се замислих...и измислих, че може би си прав...;-)
цитирай
12. pakostinka - извинявай...
22.11.2006 16:56
права...:-)
цитирай
13. outfaced - тебе май си те кефи и се забавляваш ...
22.11.2006 17:00
да се бъзикаш с мъжете и да ги подвеждаш в преценките им ... не би трябвало да те учудват тогава такива реакции. И зашо все така се получава, че ние трябва да ви разбираме, а не вие нас (ама тва друга тема)

всъшност не знам какъв фен си на френското и испанското кино, но не си нито наивно откровенна като Амели, нито първично откровенна като героините на Алмодовар
цитирай
14. outfaced - а, видиш ли ...
22.11.2006 17:01
призна си :)
цитирай
15. pakostinka - А ето това си беше провокацийка...
22.11.2006 17:36
не се забавлявам да подвеждам мъжете, по-скоро се закачам с тях и се шегувам с невъзможността им да разтълкуват сигналите, които подаваме...а защо вие трябва да ни разбирате ли? Ами защото мъжете са някак си по-предсказуеми - жените са по- сложни и по-трудно разбираеми :-)
Ауууууу и как можеш да ми кажеш, че не съм наивно-откровена...та аз съм толкова наивна, че чак съм простовата...и да признавам си..обикновено...по Пуленовски наивно...ма неразбираемо за мъжете...какво да правиш...живот ;-)
цитирай
16. outfaced - е на ... и аз затова говоря
22.11.2006 19:51
все сте едни такива зашифровани и ви прави кеф да сте такива ... и тия дет не са, рано или късно започват да се вживяват в тая роля (много заразително)

а пък от друга страна сте решили, че мъжете са прости и ясни кат бял лист и то кат ги набутате в такъв калъп и те вземат, че верно станат такива и им хареса

и въобще колко бели стават зарад тия две така разпостранени схващания и методи на поведение ... ммм да :) ... само си усложняваме живота
цитирай
17. viki02 - ЛЮБОВТА , види се, е много коментирана тема
22.11.2006 21:57
Много, страшно много въпроси задаваш в рамките на един постинг.
Да, има класово разслоение при връзките, а и те не се основават преди всичко на любов, а на някакво допадане и еднакъв социален статус. ЗАщо? Защото това е разумно и много хора го правят. Ти си идеалист, ако те успокоява , аз също. Обаче това не е меродавно, защото ние не сме болшинството и , защото така може би е по-добре.
Да, капитализма убива любовта! Никога няма да забравя, когато бяхме в АНглия как ни гледаха като писани яйца, защото сме се обичали. При тях в "упадъчния" капитализъм (по-улегналите ще ме разберат) любовта е изключително рядко явление и я пазят като огънчето на свещ при постоянен вятър. Сега ги разбирам по-добре, тогава беше 1992 години и още не знаех, що е капитализъм и има ли той почва у нас.
цитирай
18. pakostinka - Малко да светна теб outfaced за мислите си ;)
23.11.2006 12:20
такаааа, ми зашифровани сме - какво да правиш - едни таквизи увъртяни, омотани и неяснокъде са края и началото...всъщност знаеш ли какво открих за своите 25 години? Велико е и съм го споделяла - ние жените много добре знаем какво искаме. Нещата, които объркват мъжете са че често сме променливи в желанията си и че искаме те да бъдат осъществени по начин, който мъжете възприемат в повечето случаи за идиотски или най-малко за безсмислен....и да зашифровани сме...ама си умираме от желание да се появи някой, който да ни разбие шифъра и затова всички ставаме такива - някои са с по-сложен шифър, някои с по-лесен - кой колкото може ;)
Не сме решили, че мъжете са прости - казвала ли съм такова нещо? Нееееееее. Аз обичам мъжете, но те по-скоро са предсказуеми и се забавлявам с тяхната предсказуемост - понякога даже на ум си залагам и се питам- дали ще направи това, което очаквам или ще ме изненада? В повечето случаи очакванията ми се сбъдват, което е добре, но зависи какво търсиш ;)
Ама не знам дали на мъжете им харесва. За жените мога да ти кажа, че не им. Ама само за такива като мен, както Вики02 каза на идеалистките като мен, които все още вярват в любовта и принцовете...за другите жени - не знам.
Хайде, желая ви много усмивки
цитирай
19. outfaced - брях ... изясни ми са :)
23.11.2006 19:34
такова де, просветна ми, кат от 100ватова крушка поне ... и то не от ония ментарджиските енергоспвстяващи :-)

оообаче, усещам тука пак една лееека неправда в думите ти и манипулиране на общественото мнение ... мъжете са предсказуеми, да ... ама защо ... защото са рационално мислещи и логично действащи и праволинейни. Но това никъде не бива отбелязано като плюс. А си е ... и точно това търсите. Ти можеш ли да си представиш, да си с някъв "зашифрован" като тебе ... ми вие ни мой са отключите доживот. Има са гоните само ...
Освен това, такива типове (има все пак) не мисля, че ще ти дадат нужното чувство на сигурност и най малкото ще те пообъркат ... си мисля де. Ти представяш ли си какво ще е, да не знаеш какво ще направи той ... или какво си мисли ... :-)
Е, на нас ни е такова постоянно. Мен обаче това ме кефи. Не обичам да предсказвам нещата ... по интересно е. Ама повечето жени ги изнервя и обърква.

Иначе нямам нищо против разбиването на кодове (мъжете все пак обичат и предизвикателства) и също подкрепям идеята, че понякога е по важен начинът за постигането и, а не самата цел (или както казва ДЗЕН, важен е пътя ... ) ... ама все пак не бива да се прекалява ...

пък по темата, че знаете какво искате ... бе тва си е спорна тема :-) ... ма ша поспорим, като имам по малко работа

айде ...
цитирай
20. pakostinka - Нека бъде светлина!
23.11.2006 20:48
каза той и светна лампата...почувства се като Бог и му стана леко на душата, защото разгада женската психика ;)
Както съм споменала по-горе връщаме се към темата с търсенето и предлагането и недостига или твърде големите количества ключове и ключалки и шифъри...само където аз не се опитвам да манипулирам общественото мнение, а да аргументирам своето такова ;), а ако мога да манипулирам, то е защото всеки ден го правя...к'во да праиш - налага се ама няма да крия - харесва ми понякога...
Само да кажа, че за мен предсказуемост и сигурност са две различни категории, според мен...пък и няма нищо лошо в това да се гоните - важното е единият по някое време да позволи на другия да го догони :)
А дали мъжете обичат да разбиват кодове? О да, умират си за това, ама после като го направвят губят малко интерес и отиват да четат други - зашифрирани писма...
Аз май малко хаотично пиша, ама то е от бирата и многото емоции...като се оправя и съсредоточа и като ми наместят комбинацията на шифрите ще пиша пак...
а за спор...винаги готова...;)
цитирай
21. strianakiev - Според мен човешкото общество..
24.11.2006 22:32
се състои от два типа хора...Можещи и правещи..и другия тип неможещи...На последната категория е сложено името аутсайдери...
Незная дали сте чували крилатата фраза на един пианица, който гордо казваше:"Който не работи не трябва да яде"..и забележете той никога не е работил но винаги си пиеше..и умря от цироза на черния дроб. Първата група е по-малобройна, но пък по-ефективна и храни втората...бедата е там, че втората група по-многобройната много ефективно пречи на първата без да осъзнава, че реже клона на който седи. Възможно ли е да се променят нещата. Не. Подредбата е създадена и действа безотказно. Ако само за момент си представите, че е възможно да не се дава на втората група да яде то тогава света ще рухне моментално. Извод - никога не е ясно, кои в момента са аутсайдерите и кой ще бъдат такива утре. Това, което се прави в човешкото общество (грижи се за аутсайдерите) не можете да го откриете в другите биологични индивиди, а там се наблюдава точно обратното. Пчелите убиват търтеите след, като си свършат работат и храната намлее в кошера. При хората не може да се създаде ред каквито и хватки да се използват, защото състоянието на отделния индивит не може да бъде предвидимо...не можеш да усетиш мислите му..Целия биологичен свят следва природните закони и всичко е предвидимо...а при нас си е пълен хаос..особенно при мъжете..Помислете едно намигане на хубава жена и плана за деня отива на вятъра...
цитирай
22. pakostinka - Ако си мислиш, че при жените не е същото ...
24.11.2006 22:57
лъжеш се. И на нас едно намигане или неволно докосване ни действа по този начин, ама ние нали сме "по-отворени" се прикриваме повече и не си признаваме толкова открито, колкото мъжете...
цитирай
23. kristi - Ей, младежи, чудесни сте
01.12.2006 02:15
страшно ви се радвам.Друг път с удоволствие ще се включа в темата. Хайде, радвайте се на живота.............
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: pakostinka
Категория: Лични дневници
Прочетен: 1940823
Постинги: 371
Коментари: 5299
Гласове: 12170